Edytor Nodów: Defocus

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Nod przeznaczony jest do kontroli głębi ostrości.
Tłumaczę także co to jest głębia ostrości oraz jak przebiegają promienie światła, czyli dlaczego zamykanie przesłony pomaga zwiększyć ostrość obiektów poza polem ostrości.
Polski Kurs Blendera: Edytor Nodów: Defocus

Wasze przemyślenia

Adam G
Witam.
Mam problem z odbiciem w „lustrze” przedmiotu z teksturą. Chodzi o użycie noda „Defocus”.
Scena składa się z lustra leżącego płasko na którym stoi przedmiot. Kamera widzi oba przedmioty lekko z góry (około 45 stopni). Defocus rozmywa dolną (bardziej oddaloną) część przedmiotu. Odbicie przedmiotu w lustrze jest nieostre, ale tylko tuż pod przedmiotem. Część lustra bliżej kamery odbija już ostry przedmiot, mimo iż odbity obraz przedmiotu (optycznie) jest najdalej.
Czy można zmusić Blendera 2.72 (blender render) do renderowania obrazu zgodnie z prawami optyki?

na youtube już pisałem, ale nie odpisał mi nikt, więc zapytam tutaj, otóż czemu w nodzie defocus nie mam samples? i wgl wydaje mi sie że jak renderuje to tak, jakby nody nie miały wpływu na nic bo render caly czas taki sam jest

Wygląda na to, że Samples został usunięty. W moim blenderze, w jednej z ostatniej kompilacji też nie ma tego checkboxa. Aby renderować tak, jak ma być na końcu, wyłącz Preview.

Odnoszę wrażenie, że w aktualnie chyba najnowszym blenderze t.j. 2.65 w Nodzie Defocus opcje Max Blur oraz Threshold działają na odwrót wraz z używaniem suwaka, ale to chyba nie robi większej różnicy.
Pozdrawiam! 😉

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *