Edytor Nodów: Dilate/Erode

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Prosty nod, stanowiący połączenie dwóch przeciwstawnych funkcji: powiększania lub pomniejszania obszarów jasnych i ciemnych.
Nadaje się do zwiększania zasięgu masek lub pogrubiania krawędzi.
Polski Kurs Blendera: Edytor Nodów: Dilate/Erode

Wasze przemyślenia

Witam,
na początku chciałem podziękować za genialny kurs.
Mam pytanko, dlaczego u mnie nie ma kanału alfa w nodzie Render Layers? Jeśli do noda Image wczytam jakis obrazek z alfą (np. png) to wszystko jest jak należy. Natomiast jak wyrenderuje coś to nie mogę z tego wyjąć alfy. W ustawieniach renderowania mam ustawione rozszerzenie png i RGBA.

Dodatkowo musisz jeszcze mieć w panelu Render wybrane:
Dla Internal Render (Blender Render) – w zakładce Shading – Alpha – Transparent
Dla Cycles – w zakładce Film zaznaczone Transparent

Dzięki, pomogło tak jak Arek napisał zaznaczenie opcji Transparent w panelu Render. Combined miałem wcześniej włączone.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *