Edytor Nodów: Glare

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Nod do dodawania poświaty, rozmycia, gwiazdek oraz duchów świetlnych do sceny.
Pozwala ładnie wykończyć graficznie scenę i dodać do niej nastrój, miękkość i świetlistość. Zatem opowiadam jak to zrobić, dodatkowo pokazuję fotografię eksperymentu chemicznego, jaki odbył się w czasie Bałtyckiego Festiwalu Nauki, a wykonany został przez dr Tomka Plucińskiego z Wydziału Chemii UG: http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/. Człowiek ten jest niezwykłym eksperymentatorem i najlepszym dydaktykiem, jakiego znam. Prawdziwy geniusz! Polecam gorąco Jego stronę, i jednocześnie życzę Mu powodzenia, a tymczasem zapraszam do obejrzenia materiału na temat Noda o nazwie Glare.
Polski Kurs Blendera: Edytor Nodów: Glare

Wasze przemyślenia

To jest jeden z najczęściej używanych nodów, z mnóstwem zasosowań. Uważam, że potraktował go Pan z lekka po ”macoszemu”. Moim zdaniem powinien być to temat dużo bardziej rozwinięty. Dużo osób dopiero uczących się, nawet nie wpadnie na pomysły, co można za pomocą tego noda zrobić po Pana niniejszym tutorialu.

Oczywiście że tak (tak potrakowałem jak piszesz, i owszem, ten nod zasługuje na więcej).
Celowo pominąłem zastosowania, ponieważ chcę o tym mówić w innej części kursu – dotyczącej zastosowań. w tym i w wielu innych przypadkach pomijam prawdziwe, efektowne zastosowania, aby pozostawić tylko suchy szkielet z bazowymi informacjami. Kurs zastosowań już niedługo – tam będzie okazja od zera do bohatera pojechać po całości. Dzięki za komentarz 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *