Edytor Nodów: Map UV

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Nakładanie PONOWNE tekstury UV. Nod do poprawiania gotowych renderów!
Umożliwia w zasadzie delikatne przeteksturowanie wyrenderowanych obrazków, pod warunkiem, że zapisano jest w formacie EXR, który może zapamiętać informacje wielowarstwowo (w tym UV). Przydatne to może być do dodania jakiegoś subtelnego efektu do wyrenderowanych klatek filmu. Rzecz raczej rzadko spotykana.
Polski Kurs Blendera: Edytor Nodów: Map UV

Wasze przemyślenia

To też bardzo fajna sztuczka 🙂 Warto ją zapamiętać, na przykład podczas dobierania różnych tekstur, jeśli nie wiemy która była by odpowiedniejsza, to wtedy można by się bawić. Lub, tu w tym tutorialu nie było dopowiedziane, ale z tego co pamiętam jest możliwość w nodach, wykorzystanie noda pod czas animacji, aby celowo zmienić teksturę w czasie. I podłącza się go do „value” I tam można dynamicznie podczas renderowania ustawić przejście z jednej tekstury do drugiej.

Zauwaźyłem że poradnik na samym końcu został ścięty. Nie wiem czy to świadomie zrobiłeś czy ci to urwało?

Film został świadomie ekspresowo przerwany. Zwykle podczas nagrywania od chwili wypowiedzenia ostatniego słowa jeszcze przez jakieś pół sekundy trwa rejestracja, a ja po ostatnim słowie od razu przerwałem proces rejestracji. W efekcie połowy ostatniego słowa już nie słychać.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *