Edytor Nodów: Z-Combine

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Nod do łączenia obrazów z użyciem głębi.
Wykorzystuje informacje o głębi obrazu, aby określić, który fragment zasłania który, dzięki czemu można łączyć obraz ze sceną w pełnym trójwymiarze. Pokazuję także jak zapisać głębię obrazu w pliku, używając formatu OpenEXR.
Polski Kurs Blendera: Edytor Nodów – Z-Combine

Wasze przemyślenia

Zależy, czy w to blender, czy cycles. W Blenderze w panelu obiektu po zaznaczeniu kamery masz Depth of Field (DoF), ustawiasz odległość od ‚celu’. Potem w nodach dodajesz Defocus i konfigurujesz go (zrobię o tym tutorial). W Cycles wystarczy określić DoF i od razu widać zmianę.

Ja mam takie pytanie niekoniecznie do Noda Z-Combine
Jak za pomocą Nodów zrobić efekt rozmycia tła z „ostrym” pierwszoplanowym obiektem?

Jest parę technik. Najprostsza, to ustawić głębię ostrości tak, aby obiekt znajdował się w obszarze ostrym. Inne sposoby sprowadzają się do wymaskowania obiektu na różne sposoby, i rozmycia tła.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *