Fluid – Domain

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Domena jest przestrzenią, w której przeprowadzamy symulacje płynów.
W materiale wideo przedstawiam szczegóły ustawień i działania domeny dla symulacji płynów. Domena jest taką specjalną przestrzenią, która ogranicza obszar symulacji, aby Blender nie liczył za długo. Niedawno NVIDIA z okazji premiery Tytan-Z pokazała tzw. bezsiatkowy zunifikowany symulator, w którym nie ma tego ograniczenia (można także jednocześnie z płynami symulować dymy, ogień, bryły sztywne i miękkie, itp.). Niestety, rozwiązanie NVIDII wymaga karty NVDII, i to bardzo potężnej, a poza tym w Blender jeszcze nie mamy tego kodu. Ale pomarzyć o bezsiatkowych symulacjach możemy. Wtedy domena nie byłaby potrzebna, ale na razie jest i dlatego zapraszam do oglądania!

Wasze przemyślenia

Witam serdecznie,
mam pomysł, aby przygotować symulację mieszania cieczy w różnych kolorach. Proszę o podpowiedź, jaką metodą można taką animację stworzyć. Z góry dziękuję.

Warto pamiętać o tym, że jak podglądamy symulację, która jeszcze trwa i wciśniemy ESC to owszem kończy to animację i przesuwa na punkt początkowy ale niestety także przerywa przeliczanie symulacji 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *