Fluid – Obstacle

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Przeszkody to dla nas motywacja, aby je pokonywać!
Aby obiekty stawiały płynom opór, należy wykorzystać obiekt typu obstacle, którego własności w tym tutorialu omawiam. Zapraszam do oglądania!
Polski Kurs Blendera: Fluid – Obstacle
 

Wasze przemyślenia

Mam mały problem z tym fluidem. Mianowicie kiedyś wszystko sprawnie działało, ale teraz coś się stało i gdy naciskam „bake” nie ładuje animacji. Czekałem bardzo długo a kreska ani drgnęła. Nie wiem co z tym zrobić.

Witam,
potrzebuję pomocy w symulowaniu fludiu w blenderze. Mianowicie mam model obj samochodu i chcę zrobić aby z góry prysnęła na niego farba , woda itp. Niestety mam problem ponieważ na dachu i masce wszystko ładnie koliduje, natomiast płyn nie chce ściekać po ściankach drzwi. Próbowałem już zmniejszyć siatkę obiektu do low poly z 500,00 faces do 130,00 niestety i to nie pomaga. Próbowałem już robić z fluidu oraz inflow niestety efekt ten sam, cały czas nie chce spływać po drzwiach.
Proszę o pomoc, dlaczego tak się dzieje?
Foto poniżej –< http://pl.tinypic.com/r/2ias6ts/8

Myślę, że najlepiej zrobisz, gdy porozmawiamy o tym na forum. Znajdź odpowiedni dział, i tam przedstaw swój problem – będzie pewnie więcej osób, które zabiorą głos, a wszystko z korzyścią dla rozwiązania problemu 🙂

mam problem z „przenikaniem” płynu przez przeszkody. mam zrobioną puszkę i chciałbym aby z niej wylewał się płyn, a dokładniej przez jej otwór. i płyn wylewa się przez otwór, ale równocześnie „przecieka” przez ściany puszki.
pisząc przecieka mam na myśli, że nie dopasowuję się idealnie do ścianki od środka, tylko w niektórych miejscach ją przebija. przy zwiększaniu rozdzielczości jest mniej tych przebić, ale dalej są one (przebicia) widoczne. można coś z tym zrobić?

Pomaga gdy zwiększysz rozdzielczość domeny przy symulacjach. W praktyce obstacle tworzy się cieńsze, niż trzeba, a potem pokrywa się je obiektami które są nieco szersze, aby ukryć to przenikanie.

To zależy od tego, w jakim będą zapisane formacie. Najprostsze mapy to zwykłe obrazki, np. PNG. I takie Blender wciąga bez problemów.

Czy Blender może importować mapy wysokościowe (przepraszam jak było tłumaczeone w jakimś tam filmie 🙂 )?

Pozostaw odpowiedź matek43 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *