Fotoxx – tworzenie tekstur ze zdjęć

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Zdjęcia to najlepsze źródło tekstur. Jak zrobić przycięcie, i korektę perspektywy oraz aberracji geometrycznej tłumaczę właśnie w tym tutorialu.
Opowiadam o programie, który ostatnio odkryłem, a który posiada unikalny zestaw funkcji. Program nazywa się Fotoxx i można go pobrać ze strony http://www.kornelix.com/fotoxx.html a video poradniki na jego temat są na stronie http://www.kornelix.com/fotoxx.html. Program jest na oko szybszy od GIMPa, i ma naprawdę ciekawe funkcje. Opowiadam tylko o prostym kadrowaniu i korekcie dystorsji, jednak można w nim zrobić o wiele więcej. Idealnie na przykład wykonuje się korektę balansu bieli 🙂 Polecam uwadze wszystkich, którzy potrafią zrobić zdjęcie w celu wykonania tekstury dla potrzeb grafiki 3D.  

Wasze przemyślenia

Nie chwaląc się to ja dawniej robiłem zdjęcia wszystkiemu co by się przydało do tekstur. Drzewa, drogi ale głównie pociągi(z każdej strony[pomijając górę i dół])

Jest prawie dobrze. Wprowadziłeś to o czym pisałem i jest ok, ale zauważyłem jeszcze, że nie ma w spisie starego tutka o animacji i tego nowego o animacji, dzisiajszego

Może jestem trochę upierdliwy i nie powinienem ci wypominać błędów, ale jeszcze nie dodałeś tego tutoriala do spisu tutoriali na stronie. Nie wiem czy to jest zamierzone czy nie, ale też nie ma w spisie 3 tutoriali o mapowaniu UV, a na YouTube one są.

Wszystkie o mapowaniu UV. Jeden o przypinaniu, drugi o warstwach UV i trzeci o zszywaniu siatki.

Lepiej jest, ale nie całkiem, bo nadal brak w spisie Fotoxxa i Warstw UV. Tak mi się wydaje że to powinno tam być dostępne.

Dobrze Ci się zdaje, dziękuję że czuwasz. Dzięki Tobie poprawiłem całkiem ważną rzecz – teraz powinno być jeszcze lepiej 🙂 Zobacz 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *