GIMP – tworzenie tekstur ze zdjęć

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

GIMPa mają wszyscy, zatem warto powiedzieć parę słów na temat tego, jak za jego pomocą zrobić tekstury.
Przedstawiam tradycyjny sposób na tworzenie tekstury ze zdjęcia za pomocą GIMPa. Nie każdy może uruchomić fotoxxa, ale gimpa można mieć wszędzie. Nie zdążyłem się pożegnać ze słuchaczami podczas nagrywania tego materiału, dlatego koniec wydaje się urwany. W tle słychać gwałtowne dzwonki do drzwi, niestety… warunki do nagrań się skończyły. Ponieważ jednak wszystko co chciałem zostało w tym tutku omówione, wrzucam go tak, jak jest, i mam nadzieję, że przeżyjecie brak ostatnich słów 🙂
Polski Kurs Blendera: tworzenie tekstur ze zdjęć za pomocą GIMPa
Polecam także tutorial na ten sam temat, jednakże oparty o program fotoxx, który działa wyłącznie pod linuchem, i jest oczywiście darmowy, a ma parę naprawdę fajnych funkcji:
Polski Kurs Blendera: Fotoxx – tworzenie tekstur ze zdjęć

Wasze przemyślenia

A co z wyrównaniem linii w gimpie? Po co mi ta siatka była skoro nie wiem jak do niej wyrównać deski drzwi? 😉
No i jeszcze usunięcie łańcucha. Da się jakoś podobnie jak w fotoksie, czy się trzeba bawić w stemplowanie? 🙂

W Gimp 2.8 dla Windowsa jest nowe narzędzie „przekształcenie klatki”. Zaznaczasz dowolny kształt za pomocą wielokąta a następnie, przesuwając jego wierzchołki możesz dopasować obraz do innego obszaru. Całkiem fajnie to działa. Używam Gimpa kilku lat, ale ciągle znam go zbyt mało (szczególnie operacje na kanałach), gdybyś kiedyś chciał zrobić o nim tutki, to chętnie obejrzę 😉

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *