Krzywe: działanie i rodzaje uchwytów krzywych

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Podczas edycji krzywych w Widoku3D lub w trakcie animacji, przy wierzchołkach krzywej mogą pojawiać się różne rodzaje uchwytów. W tym poradniku opowiadam, czym się te uchwyty różnią.
W materiale wideo przedstawiam podsumowanie i ujednolicenie wiadomości na temat rodzaju uchwytów, jakie znajdziemy w różnych rodzajach krzywych w Blenderze. Chodzi o krzywe Beziera, Nurbsy i inne tego typu narzędzia (np. w Edytorze Krzywych F). Tutorial pokazuje rodzaje krzywych i tłumaczy do czego służą poszczególne rodzaje uchwytów.
Polski Kurs Blendera: działanie uchwytów krzywych

Wasze przemyślenia

A co zrobić żeby ścianki naczynia robionego przy pomocy krzywych z bryły obrotowej miały swoją grubość? Czy istnieje możliwość nadania grubości (outline) krzywej aby tworzone naczynia i obiekty miały swoją grubość jak to ma miejsce w naturze? Szczególne ma to znaczenie przy renderingu np. naczyń szklanych.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *