Location

Cóż może być tajemniczego w położeniu obiektu? Wyjaśniam to ponad pół godziny – przechodząc od spraw prostych do bardzo zaawansowanych, a potem znowu do prostych. Sami możecie zobaczyć!

Spis treści:

  1. Narzędzie Move – 00:36
  2. Wyświetlanie zmiany współrzędnych – 00:47
  3. Anulowanie transformacji podczas przesuwania – 01:00
  4. Przesuwanie w płaszczyźnie ekranu – 01:26
  5. Grab – klawisz G – 01:50
  6. Move to Collection – 01:59
  7. Jednostka siatki – 02:44
  8. Współrzędne położenia obiektu – 03:04
  9. Przesuwanie za pomocą suwaków – 03:15
  10. Wpisywanie współrzędnych – 03:43
  11. Wpisywanie przesunięcia lokalnego – 04:11
  12. Ustawianie kostki w położeniu np. [3,3,-3] – 05:25
  13. Reset transformacji przesunięcia – 05:45
  14. Przesunięcie typu „Invalid” – 06:21
  15. Przykład Simple Input (zamiast Advanced) – 08:03
  16. Ograniczenia Simple Input – 08:54
  17. Wprowadzenia wyrażeń matematycznych – 09:54
  18. Liczba Pi – 10:17
  19. Pierwiastek z dwóch – 10:30
  20. Zaawansowany „Numeric Input” – 10:46
  21. Zapisywanie konfiguracji – 11:44
  22. Jednoczesna edycja wielu współrzędnych – 12:42
  23. Położenie bezwzględne w układzie globalnym – 13:47
  24. Delta Transform – 14:01
  25. Przesuwanie animacji kluczowanej bezwzględnie – 15:09
  26. Przykład animacji – 15:19
  27. Dodanie keyframe do położenia – 15:32
  28. Keyframe’y blokują zmianę położenia – 16:08
  29. Przesuwanie animowanej kostki – nie działa – 16:60
  30. Przesuwanie animacji za pomocą Delta Transform – 17:14
  31. Usuwanie keyframes – 17:55
  32. Zmiana położenia z poziomu Pythona – 18:27
  33. Panel Scripting – 19:22
  34. Wpisywanie D.objects[„Cube.001”].location – 19:60
  35. Wektor położenia – 20:16
  36. Zmiana elementu wektora location – 20:59
  37. Przesuwanie we współrzędnych lokalnych – 23:56
  38. Manipulator osi globalnych – 24:20
  39. Przesunięcia globalne w układach nieglobalnych – 25:11
  40. Ruch skokowy po siatce – 26:04
  41. Przesuwanie skokowe z 10 razy mniejszym skokiem – 27:17
  42. Snapping i ustawianie w siatce – 28:10
  43. Shift + S = snapping – 28:25
  44. Położenie centrum obiektu – 29:47
  45. Przesuwanie siatki z nieruchomym centrum – 30:10
  46. Czym jest obiekt – 30:43
  47. Przesuwanie tylko środka obiektu – 31:53
  48. Trasformowanie tylko centrów (origins) – 32:24
  49. Przesuwanie obiektów typu Parents – 33:13
  50. Parentowanie – 33:45
  51. Transform only Parents – 35:19
  52. Manipulatory do przesuwania w płaszczyznach – 36:45
  53. Skróty klawiatury do przesunięć w dwóch osiach na raz – 38:13
  Zapraszam do oglądania:

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *