Materiały: Cycles: Mokre kamienie

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Kamienie, które wysychają po burzy mają miejsca bardziej suche, i bardziej mokre. Niektóre z nich aż iskrzą się w słońcu.
Można łatwo bardzo zrobić taki efekt, z prostych, dwóch, zmiksowanych tekstur bitmapowych, które pobrane zostały wprost z serwisów ogólnodostępnych, takich jak http://cgtextures.com. Polecam! W materiale wideo przedstawiam świetny i bardzo prosty sposób na zrobienie materiału, który nie tylko fajnie wygląda, ale również doskonale naśladuje efekt mokrego kamienia, na którym w nierównościach zbiera się jeszcze parę kropel wody. Polecam, gdyż jest to mój mały wynalazek.
Polski Kurs Blendera: Cycles: Materiał mokrego kamienia

Wasze przemyślenia

Podłączam się pod prośbę Maćka i proszę o plik.
I mam taką jeszcze małą prośbę, nie wiem jak zrobić aby mieć taki pogląd tekstura, jak ma Pan w prawym górnym rogu.

Podgląd w prawym górnym rogu to nic innego jak wydzielony, pomniejszony kolejny ‚widok 3D’ z ustawionym podglądem ‚view port shading’ (standardowo object mode) na ‚rendered’

Efekt niesamowity.
Podłączam się po prośbę Maćka i proszę o podanie pliku.
I nie wiem jak zrobić taki podgląd tekstur jak mam Pan w górnym prawym rogu u siebie. Może mógł by Pan szepnąć jak to zrobić.

Plik który obiecałem w poradniku dostarczę trochę później – chwilowo nie mogę go udostępnić bo jestem w tzw. terenie przez tydzień.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *