Materiały: Shadow – panel z opcjami cieniowania

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

W panelu materiałów jest zakładka Shadow – czas poznać opcje, jakie zawiera.
W tym tutorialu wyjaśniami pokrótce i z grubsza o co chodzi w zakładce Shadow (nie shading!) w panelu materiałów. Jest tam parę prostych w sumie opcji dotyczących tego, jak pokazywany jest cień obiektu.
Polski Kurs Blendera: Materiały – opcje cieniowania

Wasze przemyślenia

Spróbuję z dymem Mentoris, zobaczymy co z tego wyjdzie i nawet jeszcze bez obsługi przez ten silnik tego rodzaju materii powinienem dać radę tylko muszę pogłówkować.
Twierdzę ,iż jeżeli ktoś poszukuje realizmu powinien uderzać w cycles bo internal przy nim to jednak pomimo mojego szacunku do rozbudowania, to jednak kiszka jest a  z kolei jakbym miał zrobić coś malarskiego albo komiksowego to ja wiem ? – internal jest jak znalazł

No też można bez konwersji na bw podłączyć do mix noda i ją przemnozyć (multiply) i podłączyć do displacement i masz bump jak malowanie.
Co do Cycles i internala  nie do końca masz rację Mentoris a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie ,że jej nie masz oprócz stwierdzenia iż cycles się oczywiście rozwija.:)).
Cycles to prawdziwy kawał mięcha tylko trzeba tego ogiera ujarzmić.:)))

Jeżeli tak bardzo chcesz ujarzmić Cycles, to mam dla ciebie propozycję, Spróbuj nim wyrenderować ogień albo sam dym.

Materiały w Cycles są jeszcze nie do końca dopracowane. Ten renderer się dopiero rozwija. W Blender render, chociaż jest stary ale za to bardzo rozbudowany, łatwiej ci będzie w nim zrobić coś efektownego.
Ja na przykład jeszcze do tej pory nie odkryłem, jak w cycles zrobić efekt bumpmapy? (Zakładka Influency, opcja normal geometry w Blender render)

Skonwertuj teksturę na BW w nodach i wynik podłącz do Displacement. Możesz wcześniej ją przemnożyć przez 0.5 lub .1 nodem Math, jeżeli uznasz, że efekt jest zbyt silny.

hej, ogladalem fna yt film nr 47 o materialach. mam blendera 2.64, gdy wlaczam zakladke material pojawia mi sie tylko roleta surface, displacement i settings a zupelnie nie ma previev, diffuse, specular, transparency, mirror itd. to kwesita wersji blendera czy robie cos zle? z gory dzieki za pomoc

A nie masz przypadkiem włączonego Renderera Cycles? Wtedy tak jest. Włącz sobie Blender Render.

dziala, dzieki. tylko czy jesli ustawie odpowiednie parametry swiatla i znow zmienie na cycles to on pominie wszelkie zmiany czy je uwzgledni?

Pominie. Ustawienia świateł i materiałów są niezależne dla Cycles i Bleder render.

zatem ktorym latwiej osiagnac efket zblizony do zdjecia? rozumiem ze cycles bedzie sei rozwijal bo rendery uproszczonych scen wychodza na nim zdecydowanie przyjemniej

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *