Materiały: Transparency czyli Przezroczystość

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Transparency to inaczej przezroczystość. Wyjaśniam wszystko na ten temat.
Przezroczystość to cecha materiału związana z tym, jak przechodzi przez niego światło. Poradnik ten nagrywałem JEDEN raz – pierwszy – dlatego mam wrażenie że niezbyt dobrze wszystko wyjaśniłem. W razie czego, gdyby były niejasności – nagram jeszcze raz, porządnie, tylko dajcie znać 🙂 A tymczasem – w treści jest to Z Transparency, parę słów o Mask (nieudokumentowanej funkcji jeszcze), oraz wyjaśnienie Ray Transparency. Poprawiam też czarny cień rzucany przez obiekty z przezroczystym materiałem…
Polski Kurs Blendera: Materiały – Transparency
Bardziej zaawansowanym polecam fizykę światła i poszukanie informacji na temat współczynnika Fresnela – oraz ogólnie wiadomości z dziedziny optyki, m.in. praw załamania światła. Można na początek zajrzeć tutaj – wyjaśni się dlaczego renderuje się tak wolno – policzenie tylu funkcji trygonometrycznych trochę jednak zajmuje…. http://anutom.blogspot.com/2011/09/rowanie-fresnela.html

Wasze przemyślenia

dotyczy Falloff, czyli minuty 18:00
Nie napiszę nic odkrywczego, bo na takie rzeczy mnie nie stać, ale jak ustawię dla kuli alfę na np. 0.4, IOR na wartość poniżej jeden (i to sporo), Limit na dużą wartość 9000, to na okienku podglądu materiału Prewiev kulki mam dodatkową kulkę w środku i wtedy za pomocą parametru Falloff mogę sprawiać, że jest ona (ta w środku) przeźroczysta lub nie. Renderowane obrazy także się znacznie różnią w zależności od Falloff.

oczywiście zawsze coś w skopię 🙂 Limit 9.000, działa to też dla innych kombinacji, np. stały Falloff, różny Limit

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *