Menu View

W tym poradniku zobaczycie o co chodzi w opcjach z menu View (ang. Widok). Opowiadam o wszystkim, co tam się znajduje, i jest to w większości materiał bardzo podstawowy, i oczywista wiedza, ale są tam także rzadziej używane funkcje, i kilka takich, o których zbyt wiele nie wiadomo. Obawiam się że mogłem coś poknocić w paru miejscach, ale możliwe, że tego nie zauważycie 🙂 W razie czego, pozostała jednak jedna opcja, której sam jeszcze dobrze nie rozumiem. Kto znajdzie, jaka? Zapraszam do oglądania!

Spis treści

  • 00:20 Menu View – pierwsze otwarcie
  • 00:25 Toggle Toolbar
  • 00:37 Toggle Sidebar
  • 00:49 Frame Selected (kropka na klaw.num.: 01:07, home: 02:08)
  • 01:59 Frame All
  • 01:42 Włączanie „Orbit Around Selection”
  • 02:14 Jak sobie radzić gdy nie widać obiektów, które są za daleko
  • 02:51 Rodzaj widoku Perspective/Ortographic – perspektywa i rzut izometryczny
  • 03:21 Widok lokalny – Local View
  • 04:05 Opcje kamery: Set Active Object as Camera, niechcący ustawienie obiektu jako kamera – 05:08
  • 05:37 Active Camera
  • 06:10 Punkt widzenia – Viewpoint – Num137 – góra/dół/prawo/lewo i przykłady
  • 07:33 Nawigacja
    • orbit 07:55
    • zwrot 08:17
    • roll 08:51
    • pan 09:06
    • zoom 09:34
    • zoom border 09:57
    • zoom camera 1:1 10:18
    • fly 11:13 (wyjaśnienie myszy 11:45)
    • latanie kamerą po scenie: 12:10
    • strafing: 12:29
    • przypisanie klawisza do latania: 13:00
    • sterowanie kamerą WSAD: 13:52
    • ustawienie kamery w misce: 14:20
  • 14:50 Wyrównywanie widoku (Align View)
    • przykład top: 15:18,
    • prawo: 15:50,
    • front: 15:56
  • 16:49 Ustawienie kamery w bieżącym widoku (Align Active Camera to View), selected: 17:06
  • 17:15 Center Cursor / View All – to samo co Shift+C – centruje kursor w widoku
  • 17:30 Center View to Cursor – centruje WIDOK tam gdzie jest kursor
  • 18:04 View Lock to active – blokada widoku do obiektu aktywnego
  • 18:48 Lock Camera to View – blokada kamery w widoku – ustawianie widoku od razu z kamerą
  • 19:46 Widoczność regionów (alt+B: 20:01, reset: 20:35)
  • 20:46 Render Border
    • Cycles: 21:07
      • wyłączanie: 21:34
      • różnica w widoku kamery: 21:51
      • wyłączanie: 22:18
    • ustawianie podglądu renderu tylko z obszaru widocznego w kamerze: 22:31
  • 22:57 Play Animation
    • render viewportu: 23:43
    • powrót do widoku renderu: 24:01,
  • 24:15 Renderowanie animacji z viewportu
    • bez nakładek: 24:36,
    • położenie plików w /tmp: 25:04,
    • przechodzenie do /tmp w terminalu: 25:27,
    • view animation: 26:35
  • 27:30 Area – obszary widoku
    • podział: 27:42
    • quad view: 27:52
    • nowe okno: 28:56
    • maksymalizacja: 29:10
   
Menu View (Polski Kurs Blendera)
 

Wasze przemyślenia

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *