Modelowanie szkiełka zegarkowego

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Szkiełko zegarkowe to jedno z najmniejszych naczyń laboratoryjnych, a jest przy tym bardzo proste do wykonania.
Jeżeli zaczynasz przygodę z Blenderem – spróbuj!Jest to stary tutorial do jednej z minionych wersji Blendera. Znalazłem go w przepaściach dysku, i postanowiłem, że skoro już został nagrany, to mogę wrzucić, żeby się nie marnował. W materiale wideo przedstawiam w jaki sposób można wymodelować bardzo prosty obiekt – laboratoryjne szkiełko zegarkowe. Jest to małe, płytkie naczynie przypominające wycinek kuli, w którym zmieścić można kilka kropel cieczy. Przydaje się w laboratoriach. Sam tutorial jest przeznaczony dla początkujących i stanowi raczej odskocznię od „poważnych” tematów.  
Polski Kurs Blendera: Modelowanie szkiełka zegarkowego

Wasze przemyślenia

Jak to jest z tą prawidłową topologią obiektów….? siatka , trójkąty, czworokąty…. Z tego co doczytałem to prawidłowa topologia obiektu powinna zawierac same czworokąty i z zadnego z wierzcholków nie powinno wychodzic wiecej niz 6 krawędzi.
Jesli zatem mam racje, to ta topologia szkiełkla jest błędna. Nie jest pokazane jak pozbyc sie tych trójkatow i jak stworzyc prawidlawa topologie dla tego obiektu.
Jesli sie myle to przepraszam.

Nikt nie mówi, że trójkąty są zabronione. Czasem dobrze jest tak, a czasem dobrze jest inaczej – wszystko zależy od szczególnego przypadku. W tym szkiełku topologia nie psuje, więc może zostać. W tym przypadku.
Jeżeli postanowisz trzymać się założenia, że „tylko czworokąty”, to wtedy zgoda – topologia będzie błędna.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *