Modyfikator bevel

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Czyli o tym, jak ścinać i wygładzać krawędzie.
Materiał dotyczy modyfikatora Bevel, który doskonale nadaje się do zaokrąglania krawędzi, lub ich wybiórczego ścinania. Można także za pomocą tego modyfikatora tworzyć nowe bryły, poprzednio niedostępne, w bardzo prosty sposób. Omawiam także ważone ścięcia (ang. bevel weights) – funkcję mało znaną i w ogóle wprowadzoną do Blendera dość niedawno. Ale za to absolutnie SUPER! Materiał zaktualizowałem dla wersji Blendera 2.69.10. Nowy tutorial z 2014 roku (8 lutego):
Polski Kurs Blendera: Modyfikator Bevel – aktualizacja
Stary materiał z 2012 roku:
Polski Kurs Blendera – modyfikator bevel
 

Wasze przemyślenia

Zaokrąglenie kostki jest banalne lecz jak mam zaokrąglić krzywą powierzchnie/łuk np wózek?

Szkoda ,że usunęliście mój wpis na temat jak zredukować niechciany bevel nie z poziomu modyfikatora.
Napisałem podając przykład przy tworzeniu zlewozmywaka.Gdybyście nie ununeli mojego wpisu to bym podał bardzo fajną metodę na usuwanie bevel.
Ale cóż widocznie tak miało już być i dlatego nie podzielę się z Wami tym.

Zrobiłem sobie zlewozmywak kuchenny w programie Blender i dno zlewozmywaka zaokrągliłem na krawędziach lekko używając modyfikatora bevel wciskając ctr+B.Zaokrąglenie jednak okazało się niewystarczające i potrzebuję wrócić do początku czyli do krawędzi niezaokrąglonych.Czy jest jakieś narzędzie ,które mi to wyprostuje?

Witam,
mam pewien problem z Blenderem.
Otóż po włączeniu modyfikatora Bevel nie mam w ogóle opcji: Width method, oraz profil.
Moja wersja Blendera to 2.69 r60995 (Windows)

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *