Modyfikator boolean

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Czyli narzędzie do łączenia, wycinania i znajdowania części wspólnej brył.
Witajcie moi mili, a w zasadzie to chciałem tylko ogłosić, że jest nowy tutorial na temat operacji logicznych na bryłach! Można za jego pomocą wycinać bryłę z bryły, dodawać je i łączyć, oraz znajdować przecięcie brył, czyli ich część wspólną. W przypadkach skomplikowanej geometrii procesy obliczeń mogą potrwać długo i zamrozić na dłuższy czas blendera. Nie jest to zbyt często używany modyfikator, ale są sytuacje, kiedy się przydaje. Poniżej podstawowa wersja, starego już tutoriala. A potem update jaki zrobiłem dla wersji 2.70.
Polski Kurs Blendera – modyfikator boolean
 
Polski Kurs Blendera: Modyfikatory: Boolean (2.70 update)
 

Wasze przemyślenia

Witam.
Mam „drobny” problem z operacjami tym modyfikatorem.
Biorę plaina, nadaję mu grubość (ekstrude) przygotowuję jakiś przykładowy tekst, nadaję mu grubość, z menu object-> convert to -> mesch from curves….
wywalam duplikaty, i za pomocą boolean->difference chcę wyciąć ten tekst z plaina (z nadaną grubością, czy też bez, nie ma róźnicy)
i zaczyna się „zagwozdka”. Czasami tekst wycina się idealnie, a czasami niestety jakiegoś kawałka literki mi nie wytnie :(. Czy mógłbym liczyć na jakąś podpowiedź
w tym temacie? Niestety moja znajomość blenderka nie jest zbyt wysokich lotów, ale też nie potrzebuję od niego zbyt wiele. Służy mi do przygotowania prostych brył, które idą nastepnie do blender cam (transformacja bryły do g-code), i na domową frezareczkę CNC.
Pozdrawiam.

Boolean czasami nie wycina dokładnie ponieważ algorytm stosowany przy wyliczaniu nowej geometrii natrafia na błędy. Na przykład odejmuje się geometria w taki sposób, że powstają ujemne objętości lub na skutek błędów zaokrągleń nie można określić gdzie dokładnie ma stać krawędź, itp. Czasami pomaga w takich sytuacjach zagęszczenie niewielkie siatki, lub w ogóle zmiana geometrii – czasami nawet wystarczy ruszyć jednym wierzchołkiem. Unikać też należy ścian, które się na siebie płasko nakładają – bryły przy boolean powinny przenikać się tak, aby nie było równoległych krawędzi leżących w płaszczyźnie ścian.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *