Modyfikator decimate

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Mało znany i rzadko w sumie używany – modyfikator do redukowania geometrii.
W tej części pokazuję modyfikator, z którego przez parę lat miałem okazję skorzystać zaledwie parę razy, a w końcu i tak obeszło się bez niego. Chodzi o Decimate – co znaczy ‚dziesiątkować’, a w przekładzie swobodnym – redukować. Modyfikator potrafi usuwać z bryły całe ściany, zmniejszając liczbę wierzchołków nawet do niewielu. Pozwala to nieco ‚odchudzić’ geometrię, ale wadą jego działania jest to, że zamienia każdą ścianę na trójkąty. Jeżeli nie boisz się trójkątów – zapraszam!
Polski Kurs Blendera – modyfikator decimate
 

Wasze przemyślenia

Odkąd zaimplementowali do Blendera Dynamic Topology to używam tego modyfikatora bardzo często. Jest wręcz nieoceniony jeżeli chce się komfortowo pracować stosując tą technikę modelowania.

Hmm, mam wrażenie, jakby a/v się trochę rozjeżdżało, tzn. obraz jest trochę opóźniony w stosunku do dźwięku.
A sam tutek fajny, daje pole do odciążenia procesora podczas operowania na skomplikowanych obiektach.

To prawda. Jak się okazało niedawno, niestety, nie są zachowywane mapy UV, zatem po teksturowaniu modelu hi-res, i obniżeniu złożoności geometrii traci się je. W sumie zrozumiałe, bo zmienia się całkowicie topologia, ale nawet zachowanie przybliżonego mapowania byłoby pomocne.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *