Modyfikator edge split

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Informacje na temat modyfikatora który automatycznie rozcina siatkę na odpowiednich krawędziach.
Opisuję jak działa modyfikator Edge Split – czyli automatyczne rozcinanie krawędzi. Pokazuję też jak wymodelować ładny walec z geometrią wygładzaną przez subsurf, oraz do czego przydaje się EdgeSplit poza samym cięciem krawędzi.
Polski Kurs Blendera: modyfikator EdgeSplit
 

Wasze przemyślenia

U mnie podstawą walca, nie są trójkąty, a pełne powiedzmy koło, mimo tego, subsurf generuje bryłę, tak jakby u podstaw były trójkąty. Jest to dla mnie nie zrozumiałe, potrafi Pan to jakoś wyjaśnić?

Arturze, to dlatego, że nowe wersje Blendera pracują z nowym modelem geometrii, gdzie możliwe są wielokąty. Obserwujesz to właśnie w postaci koła w podstawach walca. Jednak wewnętrznie subsurf i inne funkcje widzą często nadal stary model z trójkątami. Aby wymusić topologię trójkątów, tuż po dodaniu walca, wciśnij F6 (albo T) – w oknie/panelu znajdziesz opcje triangulacji lub sposobu wypełnienia ścian. Można tam wybrać standardowe trójkąty jak w starych wersjach, i wtedy powinno być tak samo jak w tutorialu.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *