Modyfikator solidify

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Znakomity modyfikator do generowania grubości ścian i wypełniania geometrii.
Solidify jest modyfikatorem dodanym na stałe dopiero w Blenderze z serii 2.5+. Jego działanie polega na dodaniu do ścian dodatkowego wymiaru, generując tym samym grubość. Przydatne to bardzo, gdy chcemy szybko wymodelować ściany naczynia, lub jakiegokolwiek obiektu zbudowanego z pojedynczej warstwy ścian. Pod koniec poradnika pokazuję jak dodać dwa materiały do obiektu, i przekrój zrobić w innym kolorze, niż ściany. Zachęcam do obejrzenia, modyfikator ten jest bardzo przydatny i sam często z niego korzystam.
Polski Kurs Blendera – modyfikator solidify.
Zapraszam do komentarzy!

Wasze przemyślenia

Dałoby radę naprawić dźwięk ? Ewekt pokazywany jest super ale z rozjechanym obrazem i dźwiękiem nie dużo można zrozumieć. PS. Świetne tutoriale, gratuluje cierpliwości i wytrwałości :))

Witam 
mam problem z solidify i podobny jest z inset. Mam wymodelowany obiekt, kopiuję z niego fragmenty płaszczyzn żeby zrobić coś w rodzaju zbroi pancerza. Gdy stosuję solidify lub inset to płaszczyzny rozchodzą się jakby po jednej osi. Normalne są ok,  transform normal, indywidual origins. Gdzie jest błąd. Dodam że na nowo stworzonych obiektach wszystko działa.

Nie wiem co może być nie tak, bo nie widzę pliku, ani co ważniejsze – nie wiem jak go zrobiłeś. Jeżeli jesteś _pewien_ że normalne są OK, sprawdź transofrmacje – może masz jakąś skalę narzuconą, którą można ‚zaaplayować’ (sory za żargon, ale zrozumiesz na pewno) 🙂 Sprawdź, czy nie nakładają się jakieś modyfikatory które masz wcześniej, upewnij się, że zrobiłeś ‚remove doubles’. Jeszcze raz ręcznie sprawdź normalne ponieważ Recalculate czasami nie odwraca ich poprawnie – to trzeba zobaczyć wyświetlając normalne i oglądając model. Jeżeli to nie pomoże, zbuduj z wierzchołków od zera taki sam model, i sprawdź wtedy. 🙂 Nie mam chwilowo więcej pomysłów; a wiemy wszyscy, że Blender potrafi być narowisty. Spróbuj też z inną wersją, porównasz 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *