Modyfikatory – hook, czyli hak

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Ten modyfikator przypomina hak, który można zaczepić o wierzchołki i potem je przesuwać razem z dowolnym obiektem.
Modyfikator hook to narzędzie pozwające przywiązać wierzchołki z danego mesha do innego, niezależnego obiektu. Przesunięcie tego obiektu powoduje wtedy przesunięcie odpowiednich wierzchołków, stanowiąc o tym, że pewne obiekty deformują inne obiekty. Można dzięki temu modyfikatorowi oraz odpowiednio ustawionej scenie uzyskać efekty takie jak obiekt pojawiający się znikąd, lub wyłaniający się z pojedynczej ściany.
Polski Kurs Blendera: Modyfikator hook

Wasze przemyślenia

Spróbuję jeszcze raz zapytać, bo poprzednio nie zaznaczyłem, że nie jestem robotem. A pytanie brzmi: jak można modelować np. ruch mięśni pod skórą w sposób łatwiejszy niż z zastosowaniem modyfikatora „hook”. Konkretnie chodzi o sytuację, w której mamy obiekt (mesh) opisany na kilku innych obiektach i chcemy, aby zmiany np. rozmiaru tych wewnętrznych obiektów odbijały się na zmianach obiektu zewnętrznego.

Najogólniej za pomocą kości połączonych w logiczne i funkcjonalne struktury za pomocą więzów i sterowników. Szczególne przypadki można dość zgrubnie obsłużyć odpowiednio sterowanymi modyfikatorami, z których lattice jest chyba najczęściej używany. Oraz dochodzi do tego technika pośrednia, która pozwala kluczować kształt geometrycznie – shapekeys. Więcej nie napiszę, bo zadałeś pytanie w stylu „a jak się buduje domy” – za wiele materiału, aby załatwiać to w komentarzach 🙂 Poczekaj na kursy 🙂

Dzięki! Obejrzałem kilka tutoriali w języku language i wygląda na to, że w przypadku, który mnie interesuje „shapekeys do the trick”, ale chętnie zobaczyłbym kurs na ten temat w PKB.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *