Modyfikatory: w skrócie

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Krótko na temat kilku typowych modyfikatorów: materiał dla niecierpliwych.
Omawiam skrótowo modyfikatory: array, mirror, solidify, subsurf, bevel, boolean, edge split, skin oraz wave. Jeżeli się śpieszysz, zajrzyj 🙂 W materiale wideo przedstawiam niektóre najbardziej przydatne modyfikatory, tłumacząc z grubsza i na szybko o co w nich chodzi. Ten film jest przeznaczony dla osób, które chciałyby szybko ogarnąć więcej materiału na raz, a nie chce im się, lub nie mają czasu powoli studiować wszystkich filmów, które dotyczą tematu modyfikatorów. Zachęcam do oglądania, po szczegóły możecie sięgnąć głębiej w Polski Kurs Blendera!
Polski Kurs Blendera: Modyfikatory na Szybko

Wasze przemyślenia

Piotr, odnośnie wycinania dziur modyfikatorem Boolean. Zaznaczam Cube i nadaję mu modyfikator Boolean a następnie w trybie Difference wskazuję na cylinder. Po odnaczeniu „oczka” cylindra on nie znika przez co nie wdać efektu wycięcia. Obydwa obiekty otrzymują jedynie wspólny kontur i nic poza tym. Utknąłem. Coś robię nie tak?

Wygląda na to, że wszystko robisz dobrze. Spróbuj najpierw lekko przesunąć cube, oraz cylinder ustaw poza zasięgiem. Dodaj modyfikator do Cube, ustaw difference, wybierając cylinder, a wtedy cylinder przesuń do wnętrza cube i tak zostaw. Można go ukryć przez h (odkryć po Alt+h). Powinno działać – u mnie w ostatnich kompilacjach działa.
Obiekty muszą mieć odpowiednio przeliczone normalne ścian (czyli ściany – skierowane na zewnątrz) i nie może być dziur w obiektach (np. gdy brakuje ściany może być błędnie liczony wynik). Upewnij się, że nie było gdzieś np. skali na -1 albo czegoś dziwnego.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *