Modyfikatory – wave, czyli fala

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Ten modyfikator przypomina modyfikator Displace, ale oprócz jego funkcjonalności możemy uzyskać falę, która przechodzi przez cały obiekt dodatkowo go deformując.
Jeden z fajniejszych i ciekawszych modyfikatorów – nakładanie fali na obiekt. Można zrobić fale o różnych parametrach, i nawet w trybie statycznym, bez animacji, udaje się osiągnąć ciekawe efekty. Szczególnie godną polecenia możliwością jest dodanie tekstury, która będzie falować, deformując w odpowiednich miejscach bryłę. Ten materiał został przerwany, dlatego kontynuacja jest w kolejnym tego typu filmiku.
Polski Kurs Blendera: Modyfikator wave cz.1.
Dokończenie tutoriala na temat modyfikatora Wave. Poprzednio, podczas nagrywania musiałem na chwilę przerwać proces, dlatego tutaj załączam kontynuację:
Polski Kurs Blendera: Modyfikator wave cz.2

Wasze przemyślenia

To zależy jak bardzo realistycznie chcesz to zrobić. Prosto i bez sensu – jest dodać obiekt i postawić go tak, aby fala go przenikała. Bardziej skomplikowane jest zrobić symulacje oparte o cząstki, a najlepszym, ale najbardziej obliczeniowo złożonym sposobem jest zastosowanie symulacji płynów i wyliczenie realistycznych zmian powierzchni.

najlepiej byloby zeby woda odbijala sie naturalnie od przeszkody co powoduje zmiane kierunku fali, ale to jak widze wyzsza liga jak narazie dla poczatkujacego:)

Bardzo ciekawy i dający wiele możliwości modyfikator. Mam tylko pytanie, czy da się ustawić żeby fala poruszała się tez w osi Z? Przykładowo chciałbym żeby fala przeszła po ścianach sześcianu od jednego wierzchołka do drugiego.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *