Nazywanie obiektów

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Opowiadam tutaj i pokazuję prosty sposób na nazywanie obiektów, nie wymagający wiele pisania.
Pomimo, że Blender nazywa każdy obiekt, czasami przydaje się zmienić te nazwy. Często także chcemy, aby obiekt miał taką nazwę, jak materiał przypisany do niego. Oraz wszędzie tam, gdzie trzeba trzymać sensowny system nazw w celu uniknięcia bałaganu na scenie. Ma to znaczenie nawet dla niewielkich scen.
Polski Kurs Blendera: nazywanie obiektów
Jak zwykle, zapraszam do komentowania. A Ty jaki masz system nazywania obiektów?

Wasze przemyślenia

witam, jestem bardzo początkującym użytkownikiem blendera,
chciałem się zapytać czy można tak zrobić aby jeden obiekt składał się z dwóch lub większej ilości siatek?
jeśli nie to po co się im nadaje oddzielne nazwy?
pozdrawiam PC

Obiekt to obiekt, a siatka, to inaczej mesh. Jeden obiekt może składać się z wielu osobnych meshy. Nazwę ma obiekt, ale mesh także jest obiektem, zatem posiada swoją nazwę. Poza tym czasami w obiekcie można wymienić meshe (np. w grach) i wtedy ich nazwy mają znaczenie.

Jak każdy tutorial na wage złota.
Zważywszy na niekonwencjonalny interfejs Blendera oraz sposób jego obsługo ten akurat odcinekn uratował mi życie 🙂
Pozdrawiam
Mariusz Bekas
Rakowaty Systems

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *