Poruszanie się i obsługa Blendera

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Krótko na temat sposobu obracania ekranu, zbliżania, przesuwania i ustawień kamery do renderowania.
Pozdrawiam po pierwszym spotkaniu kursowym w REAL LIFE, czyli naprawdę, nie wirtualnie. Było super, chociaż nie wiem do końca, czy Wam także się podobało. Zobaczymy, kto przyjdzie następnym razem. A tymczasem, świeży materiał nagrany wieczorem, którego trochę brakowało: jak się poruszać w oknach Blendera.

Poruszanie się w widoku 3D

W tym materiale można dowiedzieć się, jak obracać, przybliżać i przesuwać scenę podczas pracy z myszą, a także jak ustawić w odpowiednim miejscu kamerę aby wyrenderować gotowy obraz.
Polski Kurs Blendera – poruszanie się w oknach programu
Jeżeli uważasz, że coś pominąłem, napisz proszę w komentarzach. Jakieś sugestie? Propozycje?

Wasze przemyślenia

Fajny tutorial, ale trochę nieaktualny. Obracanie sceny / przesuwanie / oddalanie-zbliżanie wykonujemy odpowiednio: Alt + LPM / Alt + SPM / Alt + PPM (lewy, środkowy i prawy przycisk myszy).

Witam czy jest sposób żeby ustawić kamerę prostopadle do powierzchni bryły, na przykład do danej ściany bryły która jest w nietypowej pozycji (klawisze 1,3 i 7 odpadają)

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *