Rigid Body: Constraints: Motor

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Motor to taki rodzaj więza, który nie blokuje, ale wymusza nieustanny ruch obiektu.
Witam! W materiale wideo przedstawiam bardzo ciekawy rodzaj więzów, które nie blokują obiektów, a wręcz przeciwnie – wymuszają ich nieprzerwany ruch. Jest to ciekawy przypadek blokady dynamicznej. Constraint Motor nakazuje obiektowi się obracać lub przesuwać w wybranym kierunku. Umożliwia to budowanie maszyn różnego rodzaju, a w połączeniu z pozostałymi constraints, daje naprawdę ogromne możliwości.
Polski Kurs Blendera: Rigid Body: Constraints: Motor

Wasze przemyślenia

Witam ponownie. po Pana tutorialach opisujących działanie Rigid Body stworzyłem model jeżdzącego autka, które napędzane jest przez 4 konstrainy typu motor (po jednym na każde koło). wszystko fajnie działa – autko śmiga po przeszkodach, działa też resorowanie na springach. ale mam pytanie – da się zrobić tak aby można np. jednym „suwakiem” ( z jednego motoru, czy w jakiś inny sposób) sterować obrotami wszystkich na raz motorów? próbowałem na różne sposoby ale poległem. można oczywiście w trakcie symulacji zmieniać obroty i ich kierunek, ale pojedynczo dla każdego motoru. za ewentualną odpowiedź z góry dziękuję i pozdrawiam.

A gdybyś spróbował użyć Constraints? Można za ich pomocą wprowadzić mechanizmy takie jak kopiowanie rotacji i inne rzeczy. Może w ten sposób udałoby Ci się skręcać wybrane obiekty.

Jak znajdę trochę czasu to pokombinuję jeszcze i może się uda. Poza tym jeszcze sporo tutoriali mi do obejrzenia zostało – dużo nauki przede mną ☺ pozdrawiam serdecznie.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *