Rigid Body: Gęstość

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Gęstość obiektów jest ważną cechą fizyczną, którą musimy uwzględnić w symulacjach.
Dzięki odpowiedniemu doborowi gęstości nasze obiekty będą miały mniejszą lub większą masę, przy zachowaniu tej samej objętości, co wpływa znacznie na stabilność symulacji. Najstabilniejsze symulacje otrzymuje się w tym systemie wtedy, gdy masy obiektów są ze sobą porównywalne, to znaczy, różnice nie przekraczają rzędu lub dwóch wielkości. W przeciwnym wypadku system zachowuje się niestabilnie i można obserwować szarpanie się obiektów lub ich wzajemne przenikanie, czyli generalnie efekty, których chcemy unikać. Więcej szczegółów w materiale wideo, zapraszam!
Polski Kurs Blendera: Symulacje: Rigid Body: Gęstość

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *