Rotation

Rotacja to inaczej obracanie obiektów, dzięki czemu ustawione są inaczej w przestrzeni. Mogą przy tym zmieniać położenie lub orientację. Zapoznaj się z podstawami i pewnymi bardziej złożonymi aspektami rotacji! Spis treści:
  1. Narzędzie Rotation – 00:22
  2. Widget do obracania – 00:46
  3. Viewport rotation – 01:12
  4. Trackball rotation – 01:21
  5. Klawisz aktywujący obroty – 01:33
  6. Wpływ położenia myszy na obroty – 01:50
  7. Spowolnienie obrotów z Shift – 02:34
  8. Różnica między View i Trackball Rotation – 03:08
  9. Aktywacja obrotów z klawiatury – 03:59
  10. Obrót o zadany kąt – 04:20
  11. Czym jest obrót – 05:05
  12. Kolejność obrotów XYZ – 05:08
  13. Zmienność orientacji zależnie od kolejności osi obrotu – 07:10
  14. Axis angle – 08:47
  15. Kwaterniony – 09:47
  16. Pobieżne zasygnalizowanie na czym polega Gimbal Lock – 11:24
  17. Opis kwaternionów – 12:31
  18. Możliwość transformacji tylko położenia – 13:34
  19. Obrót obiektów wokół siebie bez rotacji – 14:37
  20. Powtórzenie znanych faktów o klawiszologii – 15:42
  21. Obrót lokalny w grupie obiektów – 16:08
  22. Tuning obrotu z Ctrl + Mysz – 16:48
  23. Obrót aktywny w zaznaczeniu – 17:13
  24. Obrót wszystkich obiektów w zaznaczeniu – 17:51
  25. Resetowanie obrotu – 18:33
  26. Reset położenia (przypomnienie) – 18:40
  27. Obrót wg Median Point – 19:18
  28. Orientacje transformacji – 19:35
  29. Individual origins – 20:15
  30. Active element – 20:46
  31. Rotacja wg 3d cursor – 21:17
  32. Bounding box center – 21:50
  33. Usuwanie i dodawanie adnotacji – 23:51
  34. Delta Rotation – 24:29
Zapraszam do oglądania, film dostępny jest na YT:    

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *