Snapping

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Tutorial o tym jak wykorzystać menu snapping do przesuwania obiektów i kursora 3d oraz jak pozycjonować obiekty pomiędzy sobą i na siatce.
Słowo takie jak snap można tłumaczyć różnie – podsuń, pstryknij, ustaw, itp. Menu Snap służy do przesuwania obiektów w położenie kursora 3D, lub kursora w położenie obiektów. Można także wyrównywać położenia do siatki, zatem warto zapoznać się z tym drobnym elementem. Sam korzystam z niego całkiem często podczas edycji i modelowania obiektów.
Polski Kurs Blendera: snapping
Zapraszam do dyskusji. Na filmie byłem tak skoncentrowany na opisie tego menu, że zapomniałem wspomnieć, że obiekty można przesuwać także za pomocą transformacji GRS oraz wpisując ich położenia na panelu narzędzi. Ale to jest wyjaśnione w innym tutorialu 🙂

Wasze przemyślenia

W drugim filmie dotyczącym snappingu (Snapping options) w 9:00 minucie filmu przedstawia Pan transformacje na kuli. Tworzenie swego rodzaju kieszeni. W moim wypadku siatka przesuwa się nie tak jak u Pana – bezpośrednio na kulę. Przesuwa się do najbliższych powierzchni kuli, które są widoczne na ekranie. Zatem przy każdym lekkim obrocie, siatka układa się inaczej. Zawsze jest tylko od strony z której obserwujemy obiekt.
W skrócie mówiąc, siatka przysuwa się do najbliższego punktu na ekranie, a nie najbliższego punktu w układzie współrzędnych.
Gdzie mogę popełniać błąd?

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *