Światło – podstawy

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Bardzo podstawowy materiał, dla początkujących, którzy jeszcze nie robili niczego ze światłem.
Omawiam podstawowe zastosowania i typy świateł, bez wdawania się w szczegóły dotyczące poszególnych z nich. Zapraszam! Ten materiał nie wgrał się na Youtuba poprawnie. Przygotowałem nowszą wersję – zapraszam tutaj.
Polski Kurs Blendera: światło – wstęp
Oczywiście, w przyszłości planuję przygotować bardziej szczegółowe poradniki na temat dokładnej konfiguracji każdego ze świateł.

Wasze przemyślenia

Na studiach przyzwyczaiłam się bardzo do 3ds max’a. Rzeczywistość jest jednak bolesna… ten program kosztuje 20 tys. Dlatego po raz kolejny podjęłam próbę przerzucenia się na blendera, który jest moim zdaniem trudniejszy i mniej intuicyjny. Wreszcie kiedy znalazłam Pana kursy, zaczęłam się do niego przekonywać!

To świetnie! Widzisz, jak działa autodesk – przyzwyczaja ludzi za młodu do swojego softu, chociaż wie, że nie będzie Was stać. Zresztą nie tylko on. Ale chce, żebyście byli niewolnikami, którzy potem będą wybierać tylko autodesk. Paskudna polityka moim osobistym zdaniem. Blender jest darmowy, ma wspaniałą społeczność i może nie posiada takich rzeczy jak 3ds, ale ma inne, które wcale nie są złe 🙂

Jeszcze raz Piotrze, serdeczne dzięki za ten tutorial. Tak wiele dzięki niemu już się nauczyłem. Z Blenderem walczyłem półtora roku temu i porzuciłem go, bo brakowało przejrzystych materiałów, zwłaszcza w języku polskim. Teraz, dzięki Twojej pracy, wreszcie ruszam z miejsca.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *