Tekst – tworzenie własnych fontów

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Gdyby brakowało fontów, można stworzyć swoje własne!
W Blenderze prawie wszystko jest możliwe. Dziś, w tym tutorialu pokazuję jak można łatwo stworzyć własne fonty, praktycznie z byle czego. Mogą to być dowolne obiekty, więc np. meshe, krzywe, itp. Od staranności wykonania i nakładu pracy zależy końcowy efekt, natomiast rzecz jest łatwa do przeprowadzenia, i bezproblemowa! Z wyjątkiem tej wpadki na końcu… 🙂
Polski Kurs Blendera: Text – tworzenie własnych fontów

Wasze przemyślenia

Fajnie by było, gdyby takie fonty utworzone w Blenderze można było w jakiś sposób zrzutować do 2D i utworzyć z tego plik TTF ;]

Ano. Kto wie, może jest jakiś prosty sposób, nie badałem tego dokładniej. Jak chcesz, to sprawdź w necie, i daj znać 🙂 Może będzie dobry temat na zaawansowany tutek 🙂

Z tego co udało mi się na gorąco ustalić, to można np. konwertować pliki SVG do TTF na stronie: http://onlinefontconverter.com/
Do Blendera trzeba by wtedy użyć skryptu robiącego płaski rzut i dającego w efekcie plik SVG: http://www-etud.iro.umontreal.ca/~bouvisim/home/code/svgexport.py
Trzeba by sprawdzić jak/czy to działa. Byłaby to bardziej ciekawostka, niż użyteczne narzędzie do tworzenia fontów. Prościej będzie oczywiście zrobić np. w Inkscape. Może jednak w jakichś szczególnych przypadkach się przyda? 😉

Fajne, dzięki! 🙂 Pewnie że może się przydać, np. gdy ktoś nie ma Inkscape, albo chce _wszystko_ robić tylko w Blenderze 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *