Tekstury: Image, czyli obrazek – wstęp

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Obrazki wczytywane z zewnętrznych plików, to podstawa w zaawansowanej pracy. Czas na wstęp do tekstur bitmapowych – a będzie tego tyle, że materiał podzielę na kilka spotkań.
Bitmapa to format obrazu złożony z punktów, zwanych pikselami. Każdy piksel w pliku jest pamiętany jako liczby – określające jego kolor oraz przezroczystość, a czasami także – zależnie od formatu – dodatkowe, inne informacje. Blender posiada wsparcie dla bardzo wielu formatów bitmap, włącznie z plikami HDR (High Dynamic Range – obrazy o wysokim zakresie dynamicznym barw, idealne do prac HD). W tym materiale pokazuję skąd pobrać dobre jakościowo tekstury bitmapowe za darmo i legalnie (!), oraz jak zrobić w GIMPie prosty obrazek dla potrzeb tutoriala. Nie jest to jednak materiał szczegółowy, a tylko wstęp do tego, co będzie potem. Zapraszam zatem!
Polski Kurs Blendera: Tekstury – image – wstęp

Wasze przemyślenia

Witam, mam taki problem. Jestem początkujący, robię dokładnie to co pan w tutorialu, ale wychodzi pokrzywione.(w linku) Myślałem, że kiedyś coś w ustawieniach popsułem, przeinstalowałem blendera i nadal tak jest. Proszę o pomoc.

Chyba widziałem ten tutorial, rozumiem o co chodzi. Wystarczy tylko skopiować tło kilka razy, ustawić lekką przezroczystość i pomalować kopiując obraz na krawędziach, dokładnie jak w Blenderze. Technika prosta, ale czasami trzeba trochę wprawy i odrobinę szczęścia, żeby od razu wyszło 🙂

Kiedyś trafiłem gdzieś w sieci, anglojęzyczny tutorial, gdzie autor tworzył w gimpie seamless poprzez przesunięcia warst. Warstwa/przekształcenie/przesunięcie. Idealnie mu to wychodziło.Niestety nie mam linka do tego tutka.

A ja chciałbym, żeby Pan może przedstawił swój sposób na zrobienie w gimpie tekstur kafelkowych, o których wspomina Pan w tym tutorialu. Oczywiście wiem, że najprostszym sposobem niewymagającym prawie żadnego wysiłku jest zastosowanie filtr/odwzorowanie/stwórz bezszwowy ale on akurat nie zawsze ma racje bytu. Najpierw trzeba teksturę ”podszykować” i to też nie każda się da. Słyszałem, że jest inny sposób, jeżeli znajdzie Pan chwilkę czasu warto byłoby go zaprezentować. Jest to wydaje mi się dość istotne działanie w pracy grafika.

Hm, a jaki jest ten „inny sposób”? Można zrobić ręcznie to samo co robi „seamless” z ewentualnymi korektami, ale niczym specjalnym nie różni się ten sposób od metody automatycznej, z tym, że jest bardziej pracochłonny i daje oczywiście lepsze wyniki. Jaki jest drugi sposób? 🙂

Zupełnie się z tym zgadzam. Często jest właśnie tak, a ludzie na ogół robią zupełnie odwrotnie.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *