Tekstury: Blend

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Prosta, gradientowa tekstura o wielkich możliwościach. Używana częściej niż myślisz!
Materiał wideo dotyczy prezentacji i sposobu działania tekstury Blend na materiał. Pokazuję kilka zastosowań oraz różne wariacje na temat. Niby prosta, gradientowa tekstura, a ma ogromne możliwości.
Polski Kurs Blendera: Tekstury – Blend

Wasze przemyślenia

Witam. Nie mogę dojść dlaczego tekstura blend nie działa tak jak na filmiku. Na podłodze (plane) kolor rozchodzi się na 3 wierzchołki a jeden pozostaje domyślny. W progresie oczywiście mam linear i horizontal. Materiał i tekstura ma ustawienia domyślne. Zrobiłem screena zechce Pan zerknąć? http://zapodaj.net/7b8302342c64a.jpg.html . Pewnie coś gdzieś trzeba przestawić tak?:)

Nie wiem czy na tym screenie jest to wystarczająco widoczne ale np. na teksturze clouds przez srodek przechodzi bardzo widoczna linia która dzieli, załamuje obraz tekstury. Przechodzi ona z wierzchołka do wierzchołka. Mam nadzieje że wie Pan w czym tkwi mój problem:)

Znalazłem. Opcja coordinates w zakładce mapping jest ustawiona domyślnie na UV, a potrzebna była generated. Nie wiem jak mi to umknęło. To może lekki strach przed tą masą możliwości:) Pozdrawiam i dziękuję za kurs. Program nie przestaje mnie zaskakiwać. Jeszcze niedawno cieszyłem się znajomością kilku opcji w Corelu:)

Szkoda, że maska BLEND działa odwrotnie niż w pakiecie Adobe (gdzie pole czarne to 1 a białe 0). Już wystarczająco mieszają się same skróty, a teraz jeszcze to 🙂

Hmm , restartowałem blendera, krok po kroku to samo bez kombinacji i nie działa to u mnie .. a co gorsza po paru kombinacjach wogóle nie widzi czasem tekstury i muszę ją usuwać i dodawać na nowo ,To musi być błąd w wersji Bendera którą tu mam bo już wcześniej miałem tu dziwne przypadki 🙂 lub systemu .Nie do końca ufam sterownikowi karty graficznej bo pod linuxem to była moja pierwsza instalacja tego typu i nawet program któty tu sobie pisze teraz w javie gdzy dobieram sie do DisplayMode przez kartę graficzną nie pracuje to do konca prawidłowo , choć na windows śmiga mi wzorcowo. Narazie mam dość grzebania w systemie 😀 bo to częstko kończyło się u mnie instalacją na nowo wszystkiego od zera 😀
Dziękuje za odp.

Mam pytanie , dlaczego w drugiej teksturze jak mam włączony RAMP, ta druga tekstura nie daje efektu ? Przy pierwszej nie ma to znaczenia czy jest odznacznone czy nie . Nie można tego parametru nakładać na siebie ? No i czy takich ograniczeń w mieszaniu tekstur jest więcej. Przy włącznonym Ramp na drugiej kasuje u mnie efetk i działa tylko jedna tekstura.
A kursy trzeba przyznać marzenie 🙂

Dzięki 🙂
Tekstury działają obie, niezależnie od obecności Ramp (on tylko zmienia kolor tekstury). Może efekt, który masz u siebie jest tak silny że dominuje nad pierwszą teksturą. Zrobiłem test na jednym z ostatnich blenderów i gdy pierwsza tekstura cloud miała kolor zielony, modyfikowała prawidłowo kolor materiału. Druga tekstura cloud za nią (poniżej) była biała i miała dodany ramp z barwą żółtą. Na końcowym renderze widoczne są i zielone i żółte plany – wniosek – wszystko działa prawidłowo. Sprawdź, może ustawienia masz takie, że wpływu jednej nie widać.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *