Tekstury: Image Mapping, czyli mapowanie obrazu 2d

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Jak umieścić teksturę na obiekcie tak, aby powtarzała się lub rozciągała, ewentualnie układała w szachownicę? Oto wyjaśnienie 🙂
Wyjaśniam co robią opcje panelu Image Mapping dostępne dla tekstur bitmapowych. Tekstura obrazka ma określoną powierzchnię, i może ona przykrywać cały obiekt, lub tylko pewne jego fragmenty. Szczegółowe opcje dotyczą sposobu rozciągania tekstury na obiekcie, obszaru który ona zajmuje oraz ewentualnie obicinania, powtarzania lub ustawiania tekstury w szachownicę.
Polski Kurs Blendera: Materiały: Tekstury: Image Mapping

Wasze przemyślenia

Co do przycinania obrazka to nie należy ustawić ujemnej wartości w Cropp Min albo wartości ponad 1 w Cropp Max?

U mnie jak zmieniam sobie mapping to nie widzę w oknie 3D np. w trybie object mode zmian (natomiast są po zrenderowaniu – F12). Jak zmienię kolor materiału to zmiany w oknie 3D już są. Więc trochę bezsensu rozwiązanie twórców blendera że niektóre zmiany widać a niektóre nie, powinno to być jednolite, bo przeszkadza trochę w pracy.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *