Tekstury – wstęp

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Wstęp do tekstur – o co chodzi i generalnie gdzie, co i jak.
Witam! Zaczynamy kolejny dość spory temat, jakim są tekstury ich zastosowania. Jest to gigantyczna ilość informacji, zatem w kolejnych częściach będę starał się najpierw omówić jak tekstury działają na materiał, potem zrobimy przegląd przez rodzaje tekstur, które mamy w Blenderze, a na końcu przejdziemy do tematów zaawansowanych, których w tej dziedzinie jest całkiem sporo! Zapraszam!
Polski Kurs Blendera: Tekstury – wstęp
 

Wasze przemyślenia

Witam,
Mam pytanie czy jest możliwość wgrania obiektu 3ds lub obj już z gotową teksturą. Do tej pory zawsze wgrywałam obiekt i rzeczywiście mapowanie pozostawało, ale do każdego elementu musiałam oddzielnie nanosić jpg. Jeżeli jest szybsza możliwość to serdecznie proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam 🙂

Witam. Jestem początkujący – mam problem z wyświetleniem tekstury. Wydaje mi się, że robie wszystko po kolei jak w tutorialu, czyli:
tworzę plane -> zakładka material -> dodaję nowy -> zakładka texture -> dodaję nową (clouds). Wciskam P i widzę dalej tylko kolor.
Proszę o pomoc, być może muszę w opcjach coś poprzełączać (widok mam zmieniony z solid na textured)

Klawisz P? On uruchamia silnik gier, z czego można wyjść przez naciśnięcie ESC. W tym trybie zobaczyć możesz tylko tekstury wyświetlane w GLSL i mapowane UV, albo w trybie Solid z włączoną opcją Multitexture, ale także tylko dla bitmap mapowanych UV.
Aby zobaczyć teksturę, którą nałożyłeś na obiekt, wyrenderuj scenę: F12 🙂

Dziękuję za szybką odpowiedź, oczywiście F12 działa 🙂
Widzę, że muszę teraz wziąć się za materiał o mapowaniu UV, interesuje mnie oczywiście teksturowanie w silniku gry.

WItam. Mam pytanie w kwestii tekstur. Staram się zrobić ścianę z cegieł (mam odpowiednią teksturę .jpg) na plane. Aby ją urealnić chciałbym dodać jej głębie. Pomyślałem, żeby użyć tą samą teksturę w trybie rzeźbienia. Mam jednak problem z dopasowaniem miejsca w którym występują spoiny na teksturze obrazkowej i teksturze w trybie rzeźbienia. Muszę to dopasowywać metodą prób i błędów, czy jest jakaś prostsza metoda? Pozdrawiam

Rzeźbienie ma sens tylko jeżeli chcesz pokazać nierówności cegieł i spoiwa z bliska. Z odległości pół metra i dalej wystarczyć może modyfikator Displace z taką teksturą jakiej używasz ALE zmienioną: skonwertują ją na odcienie szarości i zrób blur gaussowski na paręnaście punktów. Takiej tekstury użyj w identycznym mapowaniu w modyfikatorze, i zapewnij też odpowiednio gęstą siatkę mesha. Może pomoże Ci tutek na temat Displace: http://polskikursblendera.pl/modyfikatory-displace/

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *