Światło – Teoria Barw

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Teoria Barw, czyli parę słów na temat tego, jak dodają się i odejmują kolory.
W tej części robimy prostą rzecz, a mianowicie układ trzech spotów, z których każdy świeci innym kolorem. Razem tworzą addytywny model syntezy światła na białej powierzchni. Tłumaczę też, że fajnie jest zapoznać się z tym, czym światło jest, i pokazuję jak odjęcie światła zmienia kolor. Po tym poradniku warto zastanowić się i zrozumieć dlaczego materiały mają kolory, i jak to jest, że czerwona powierzchnia oświetlona zielonym światłem wydaje się czarna.
Polski Kurs Blendera – Teoria Barwy

Wasze przemyślenia

Obejrzałem wszystkie odcinki, niektóre po dwa razy, bo nie wszystko da się zapamiętać za jednym razem 🙂 Nie pamiętam jednak, czy była mowa o grupowaniu obiektów za pomocą opcji parent? tak żeby tworzyć obiekty widoczne jako jeden w outlinerze, ale składające się z wielu. Ja na początku robiłem błąd i linkowałem obiekty przez CTRL+L, potem zacząłem grupować, ale musiałem mieć dwa outlinery, jeden dla grup, jeden normalny. Zacząłem się teraz bawić programem Makehuman i tam postać jest widoczna jako jeden obiekt z wieloma jakby subobiektami, dodatkowo podzielonymi na grupy vertexów. Przydałby się tutorial o takim bardziej zaawansowanym grupowaniu i operacjach na tych grupach, jak edycja, ustawianie środka geometrycznego, ustawianie wspólnej tekstury itp.
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na następną porcję wiedzy 😉

Wojtku, to jest w zasadzie dobry pomysł na tutorial, i myślałem o tym wcześniej już. Problem jest taki, że wiedza z tego tematu dotyka bardzo wielu różnych tematów – masz tutaj parentowanie, więzy (constrains), tracking, instacing, grupowanie obiektów, grupowanie wierzchołków (a więc system wag od razu), no i hierarchia obiektów w outlinerze. Całkiem sporo materiału z wielu specyficznych dziedzin. O tym trzeba zrobić tutorial, ale pewnie umieszczę go gdzieś na końcu, gdy wiele tematów pokrewnych będzie już znane… Więc na razie chyba pozostaje Ci męczyć się z tym, co już rozpoznałeś 🙂
Przypomnij mi jakby co za jakiś czas, że taki ogólny, organizacyjny materiał trzeba zrobić. Trzeba powiedzieć też o scenach, propsach, itp. Normalnie jak zaczynam o tym myśleć, to mnie zatyka ogrom rzeczy do opowiedzenia JESZCZE 🙂 Ciągle jest więcej do opowiedzenia, niż już opowiedzianych… 🙂

Jak to mówią: „Im dalej w las, tym więcej drzew.” 🙂
Tak myślałem, że temat nie jest tak prosty jak się z pozoru wydaje. Tak jest chyba z prawie wszystkim w Blenderze. W miarę poznawania go, zaczyna się dopiero wyłaniać reszta góry lodowej.
Róbmy tematy stopniowo, widzę na własnym przykładzie, że tylko tak można porządnie wszystko utrwalić i nie zaznać szoku związanego z ogromem opcji.
Pozdrawiam serdecznie 😉

Genialne , profesjonalne kursy .Jestem Pana Fanem od pierwszego filmu .Profesjonalizm i kompetencja to jest to co cenię najbardziej . Pozdrawiam Darek

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *