Timelapse: modelowanie i teksturowanie krzesła

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Timelapse to przyspieszony film. Tutaj – modelowanie krzesła + tekstury.
Witajcie. Nadal mam problemy z nagrywaniem filmów, zatem w międzyczasie przygotowałem model krzesła, i zrobiłem z tego timelapse. Ma to związek z materiałami (podstawowymi), które omawiam teraz na kursie. Ekran był nagrywany za pomocą recordmydesktop bez dźwięku, następnie za pomocą VLC wyciągnąłem poszczególne klatki z pliku, i w blenderze skleiłem z muzyką i przyspieszeniem czasu. Wyszło coś, co można pokazać.W oknie 3D można wyświetlić teksturę dodaną do materiału używając ustawień Display w panelu Narzędzia (N) – wystarczy włączyć GLSL, który dodatkowo pokazuje oświetlenie. Można także skorzystać z trybu Multitexture i wyświetlania tekstur w cieniowaniu Solid (checkbox), ale nie widać wtedy tekstur proceduralnych. Podczas modelowania zbudowałem prosty mesh, bez żadnej finezji, dodałem do niego modyfikator Bevel, a potem nałożyłem wiele materiałów: osobno na nogi, górne zakończenia nóg, siedzisko, boki siedziska i oparcie. Dzięki temu mogłem w każdym materiale osobno pozycjonować tekstury, nie używając mapowania UV, o którym na kursie powiemy sobie już niedługo. Ten materiał ma pokazać, że teksturowanie średnio złożonego obiektu bez UV także jest możliwe, w dodatku z precyzyjnym pozycjonowaniem tekstur.
Polski Kurs Blendera – Timelapse: krzesło
Ten film ma związek z kursem, akurat omawiamy materiały, i właśnie jest/było modelowanie krzesła.

Wasze przemyślenia

To muzyka z http://newgrounds.com, gdzie można pobrać sporo takich fajnych kawałków na licencji Creative Commons. Utwór nosi tytuł A spectrum wind, i ma numer id=99475. Autora niestety nie pamiętam, ale zapewne uda Ci się go znaleźć w ich bazie 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *