Tryb edycji: bevel

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Ścinanie krawędzi i wierzchołków nigdy nie było tak proste!
Witam! W materiale wideo przedstawiam działanie prostej funkcji jaka została jakiś czas temu dodana do Blendera (a od wersji 2.66 działa dla wierzchołków), której zadaniem jest zamiana krawędzi lub wierzchołków na nowe ściany. Efekt przypomina trochę zeszlifowanie lub ścięcie krawędzi, a można ten proces zwielokrotniać. Zachęcam do obejrzenia, tutek jest krótki i pokazuje tę świetną funkcję w działaniu!
Polski Kurs Blendera: Tryb Edycji: Bevel

Wasze przemyślenia

Mam problem bardzo prosty bo chciałbym jak można zaokrąglić krawędzie obiektu .Np gdy dodajemy Cube i robimy Inset Faces i chciałbym żeby potem ten kwadrat zaokrąglić w postaci koła .Jak to zrobić bo nie wiem ;(

Aby można było zaokrąglić otrzymaną po Inset geometrię, trzeba abyś ją pociął wcześniej przez w -> subdivide, a dopiero wtedy robisz alt+shift+s i wykonujesz operację ‚To sphere’.

Witam.
Dziękuję za tą stronę i świetne podejście do tematu.
Mam problem z tym tutorialem : https://www.youtube.com/watch?v=8gVOOxyMbnM a dokładnie z tym co się dzieje w 6 min 32 sek.
Nie mogę rozciąć wszystkich zaznaczonych krawędzi. Rozcina się tylko jedna. Mój angielski nie jest dość dobry i może czego nie zrozumiałem.
Pozdrawiam

Zaznaczaj krawędzie przez LewyAlt+LewyShift+PrawyKlik. Wtedy będziesz miał zaznaczone wszystkie, a potem robisz bevel przez Ctrl+B, a gdy już będą zamienione w paski, dajesz e i robisz Extrude.

Witam. Dziękuję za szybką odpowiedź.
Niestety to nie działa. Co dziwne bevel działa zawsze na tej samej krawędzi. Pracuję na wersji Blendera 2.76. Może coś po drodze coś pominąłem.
Pozdrawiam serdecznie.

W takim razie masz nie taką geometrię, którą ja mam gdy testuję to miejsce. Upewnij się, że NA PEWNO masz tam tylko pojedyncze wierzchołki, że żadna krawędź nie leży na innej, i że geometria jest w porządku. Nie ma cudów, Bevel musi działać w takiej sytuacji. Jeżeli nie działa – znajdź przyczynę, a może nią być inna geometria niż myślisz, że masz.

Były 103 podwójne wierzchołki. Dziekuję. Zadziałało.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za świetny kurs.

Dziękuję.
Dokładnie tego mi brakowało choć znalazłem, właśnie już na forum, rozwiązanie tymczasowe – skalowanie obiektu w trybie edycji.
Filip (już na forum)

Pisze po raz pierwszy, ale pewnie nie po raz ostatni. Dziękuję za wspaniałe tutoriale. Są dla mnie idealne, bo potrzebuję w miarę szybko nauczyć się Blendera przynajmniej w stopniu podstawowym.
Niestety poległem na modyfikatorze Bevel, a podejrzewam, że rozwiązanie mojego problemu jest jakieś proste. Chodzi mi o kształt ścinania. Jeśli, dajmy na to wydłużę podstawowego cube’a, to niestety bevel wychodzi spłaszczony proporcjonalnie do długości boku na którym się znajduje. Czy jest jakiś sposób aby po zniekształceniu bevel wychodził równy, czyli żeby jego promień był stały.
Z góry dziękuję
Filip

Dziękuję Ci Filipie, oczywiście ucz się i pytaj 🙂
Modyfikator Bevel reaguje na zmienioną skalę obiektu. Jeżeli tego nie chcesz, potrzebujesz utrwalić skalowanie w geometrii, wystarczy gdy wciśniesz Ctrl+A (menu Apply) a potem wybierzesz Scale – wtedy modyfikator będzie ścinał równo. Zapraszam Cię na Forum, gdzie znajdziesz łatwiej i szybciej porady oraz sporą liczbę fajnie Blenderowo ogarniętych osób.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *