Tryb Edycji: Bisect

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Narzędzie do przecinania zaznaczonych elementów płaszczyną i ewentualnego usuwania pozostawionych części.
Jeszcze nigdy rozcinanie siatki nie było aż takie proste, jak teraz. W materiale wideo przedstawiam proste i często przydatne narzędzie edycyjne, jakim jest Bisect. Jest to nic innego, jak tylko zwykłe rozcinanie mesha, ale w taki sposób, jakby narzędziem tnącym była płaszczyzna prostopadła do powierzchni ekranu. W efekcie dostajemy obiekt, nowe krawędzie leżące na obrysie cięcia oraz dwie połówki mesha, które możemy zostawić lub wyrzucić. Narzędzie to jest proste i bardzo efektywne, a modelowanie z jego pomocą zostało przedstawione np. w tutorialu na temat tworzenia kryształów.  
Polski Kurs Blendera: Tryb Edycji – Bisect

Wasze przemyślenia

Jest możliwość cięcia tym narzędziem w linii prostopadłej, równoległej do podstawy bez konieczności wpisywania x=0,y..? Da się korzystać z snapa przy cięciu o konkretny kąt, snapowania do podkładu i cięcia? Szukam sposobu na wycinanie otworów okiennych według podkładu dxf.

A ja się zastanawiałem jak położyć dachówkę i wszystko robiłem ręcznie a tu ciach i jest.
Dzięki panie Piotrze 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *