Tryb Edycji: Loop Cut

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Narzędzie do rozcinania krawędzi w taki sposób, aby powstały pętle.
Opisuję i pokazuję, jak pracować z narzędziem LoopCut, służącym do rozcinania krawędzi w taki sposób, aby powstały pętle krawędzi. Tłumaczę jak przesuwać krawędź rozcięcia oraz jak zrobić wiele cięć za jednym zamachem.
Polski Kurs Blendera – Tryb Edycji: Loop Cut Tool
Zapraszam do komentarzy!

Wasze przemyślenia

Panie Piotrze
Dziękuje za poradnik, mam jednak małe pytanie.
Jak pociąć tym sposobem lub innym ale tylko jedną ścianę?

Zaznacz ścianę, wciśnij SHIFT+H i wtedy możesz robić takie cięcia, potem ALT+H. Albo potnij nożem, ogólnie to najszybciej uzyskasz odpowiedzi na forum 😉

Piotrze, pytanie zasadnicze: dlaczego na niektórych ścianach nie pojawia się przecięcie Loop Cut and Slide. Te ściany są dorabiane za pomocą zaznaczanie wierzchołków i klawisza F. Być może za dużo tego dorabiania w moim budynku 3D i Blender zgłupiał :).

Nie zgłupiał – przecięcie jest dodawane tylko tam gdzie jest możliwe jego znalezienie na podstawie geometrii. Gdy masz jedynie quady (czworokąty) to takie kolejne przecięcia tworzące pętle jest łatwo wyszukać, a inne wielokąty lub dziury tego nie umożliwiają.

Witam, ja mam z kolei takie pytanie czy można w jakiś sposób edytować już zrobione cięcia pod względem hmm… nazwijmy to „równomierności”. Dla zobrazowania o co mi konkretnie chodzi posłużę się końcowym stadium sześcianu z powyższego filmu. Mając już tak podzielony sześcian chciałabym sprawić by wszystkie cięcia rozłożyły się równomiernie tj, tak by pomiędzy wierzchołkami każdego segmentu była taka sama odległość. Czy jest taka funkcja? Jeśli tak to czy można ją stosować dla wybranego dowolnie obszaru, czy trzeba wtedy mieć zaznaczony cały obiekt?
Pozdrawiam

Intuicja kazała mi szukać czegoś pod nazwą Loop Options/Tools, ale nie pomyślałam o tym, by poszukać tego pod postacią wtyczki. Problem rozwiązany, dzięki wielkie 😉

Witam Panie Piotrze,
Prowadzi Pan wspaniałą stronę i wspaniałe poradniki. Ten także jest przydatny. Ale mało jest rzeczy praktycznych, teoria jest potrzebna. Ale mam nadzieję, że będzie robił Pan poradniki o rzeczach praktycznych. Chciałbym ujrzeć poradnik o animacji postaci, to byłoby wspaniałe. Bardzo trudnym zagadnięciem jest mimika twarzy, a Pan jako specjalista napewno daje sobie z tym radę, gdyby pan zrobił taki tutorial byłoby naprawde dobrze. Więc bardzo proszę Pana o zrobienie takich tutoriali oraz o innych tutoriali z zagadnień praktycznych.
Z góry dziękuję 🙂

Dziękuję Ci Karolu. Takie poradniki o które pytasz są w planach na przyszłość. Ale aby o nich powiedzieć, czuję, że muszę omówić przynajmniej podstawy narzędzi, z których trzeba będzie korzystać przy takich zadaniach.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *