Tryb edycji: wtyczka LoopTools

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Narzędzie LoopTools to nieoceniona pomoc przy modelowaniu bardziej złożonej geometrii.
No i udało się! Kolejna, 11 wersja poradnika na temat wtyczki LoopTools ukazała się właśnie, i już po zuploadowaniu na YT podłączam ją tutaj. Mam nadzieję, że jeszcze nie wszyscy ją znają i dla kogoś będzie ten materiał pomocny. A tymczasem, zapraszam do filmu. Opowiadam o wszystkich podstawowych opcjach i niektórych zastosowaniach, na koniec pokazując też jak przerobić tekst z krzywych na mesha i pozbyć się trójkątów.
Polski Kurs Blendera – plugin: Loop Tools

Wasze przemyślenia

Super są te poradniki 🙂 czasem trzeba kilka razy cofnąć filmik by zrozumieć. Wczoraj np nie mogłem utworzyć tej modyfikacji bridge. Mój błąd polegał na tym, że duplikowałem cuba w opcji Object Mode. Dziś na spokojnie włączyłem jeszcze raz i opcję duplikuj zastosowałem już w Edite Mode :):) prawie trzeci miesiąc przy blenderze i z PKB codziennie ten jeden filmik przerobiony i jest już naprawdę dobrze jak na laika 🙂

Cześć, po raz pierwszy odkąd oglądam Twoje tutki i ćwiczę to co w nich omawiasz natrafiłem na problem. Wtyczka LoopTools nie działa u mnie poprawnie. Na filmie kiedy zaznaczasz jedną z opcji wtyczki np. Bridge lub Circle i zmieniasz parametry, efekty widać w czasie rzeczywistym. U mnie blender nie reaguje w opcji #Circle na zaznaczenie Regular i Flatten natomiast kiedy zaznaczam radius przu wartości 0 kula przesadnie się zniekształca. Przy próbie zabawy z opcją #Bridge wychodzą dziwne rzeczy. Jeśli chcę zwiększyc np. ilość ścian w powstałym łączeniu pomiędzy dwoma kostkami nic mi się nie zmienia. A ponowne kliknięcie w opcję Bridge po zmianie jakiegoś parametru powoduje zanikanie ścian, które pozostawiają po sobie gdzie nie gdzie krawędzie. Przychodzi mi na myśl jedna rzecz. Czy to ma związek z włączonymi innymi wtyczkami w programie? :/

W zasadzie nie powinno tak być, ale różne rzeczy mogą wpływać na stabilność looptoolsa. Jeżeli to nie błąd w samym skrypcie lub w Blenderze, to może być coś namieszane z samym obiektem. Obecny model mesha różni się od tego, w którym looptoolsa pokazywałem, teraz mamy bmesha, i operację bridge masz normalnie pod W w Blenderze. Teraz wybranie dowolnej opcji z LoopTools powinno wprowadzić efekt, a następnie powinna być możliwa jego edycja. Jeżeli w Twoim meshu jest dziwna geometria lub są zbyt małe odległości między wierzchołkami, działanie LoopTools może być bardzo dziwne. Spróbuj z czystym plikiem po resecie całej konfiguracji, wypróbuj funkcje na prostej kostce, aby coś więcej zbadać.

Kiedy próbowałem powtórzyć jeszcze raz te wszystkie czynności na nowej scenie (ctrl+n) sytuacja się powtarzała. Dopiero restart całej konfiguracji blendera spowodował płynne działanie omawianej wtyczki. Dziękuję za podpowiedź. Nie mógłbym raczej przejść do kolejnych tematów, mając świadomość że coś mi nie działa poprawnie. 🙂

…Muszę to napisać. Nawet nie wiesz jak rozbawiłeś mnie w 21:12 minucie trwania tutorialu, kiedy pokazywałeś zasadę działania opcji Relax przed wcześniejszym sortowaniem wierzchołków. Muszę przyznać, że bryłę, którą stworzyłeś była niepowtarzalna i bardzo oryginalna. Oczywiście bez urazy. Po prostu śmiałem się później sam do siebie przez pozostałą część filmu. 😉

No tak, czasami wychodziło ładnie, a czasami była jakaś masakra 🙂 Nie przerwałem tego tutka, bo to był 11 raz gdy go nagrywałem. Teraz myślę, że czas zrobić upgrade, bo sporo się zmieniło od tamtego Blendera i tamtej wersji. Część funkcjonalności jest już wbudowana w Blendera tak po prostu, i doszło też trochę nowych opcji…

aha nie ma tego w wersji 263. Czy jest narzędzie circle, które tworzy okrąg z jednego punktu. Ta funkcja jest w looptool.

W wersjach związanych ze zmianą na bmesh wtyczka została tymczasowo wycofana. Znajdziesz ją ponownie w wersji 2.64 i wyższych, jest zintegrowana częściowo z Blenderem, ale można też włączyć ją we wtyczkach i działa podobnie jak stara.

JaK dzisiaj? bo wszedłem na downloading na stronie blendera i jeszcze króluje tam 2.63a pod linuxa 32 bit to więc ten 2.64 to chyba tyllko pod winde co?

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *