Tryb rzeźbienia (Sculpt Mode) – kontrola kreski (Stroke)

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Materiał dotyczy szczegółów związanych z rzeźbieniem, a dokładnie właściwości panelu Stroke w narzędziach do rzeźbienia (Sculpt Mode, panel Tools).
Tłumaczę jakie możliwości udostępnia Blender przy modelowaniu za pomocą narzędzi. Kreski mogą być tworzone na różne sposoby, podobnie do działania pędzla malarskiego lub szpachelki murarskiej.
Polski Kurs Blendera – rzeźbienie: kontrola kreski

Wasze przemyślenia

Z tego co zauważyłem, to opcja Radius w Smooth Stroke jest promieniem między punktem rysowania a kursorem, który wyznacza okrąg. W okręgu tym rysowanie jest nieaktywne, jest to jakby martwy obszar. Dopiero poza nim rysowanie się uaktywnia. Im większy ten wirtualny okrąg, tym łagodniejsze załamanie linii.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *