Tryb rzeźbienia (Sculpt Mode) – tworzenie własnych narzędzi

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

W tym materiale pokazuję prosty sposób na wykonanie własnych narzędzi rzeźbiarskich, włącznie z obrazkiem reprezentacyjnym takim, jaki widać w Blenderze.
Podpowiadam też jak wczytać tekstury które staną się pędzlami. Ponieważ używam bardzo nowej wersji Blendera (2.63), skrypty do importu pędzli już znikły z panelu dodatków w konfiguracji, a są obecne w samym blenderze bez potrzeby włączania. Dlatego zaskoczony tym na początku szukałem tej opcji, a potem pokazałem, że jest wbudowana. Następny tutorial (dostępny tutaj: http://youtu.be/O1XdDjmuN0I) tłumaczy jak można włączyć tę opcję w starszej (2.62) wersji Blendera, tam działa to zgodnie z tym, co spodziewałem się zobaczyć. Tutorial dotyczy wersji blendera 2.63:
Polski Kurs Blendera: Tryb rzeźbienia – tworzenie własnych narzędzi
Dodatek dotyczący wersji 2.62, w której działa jeszcze wtyczka do wczytywania automatycznego obrazków pędzli:
Polski Kurs Blendera: Tryb rzeźbienia – importowanie pędzli

Wasze przemyślenia

Mam pytanie. Jeżeli zrobię np. jakąś figurę w trybie Sculpt Mode, to jak przełączyć z trybu Sculpt Mod (z utworzoną figurą) na tryb Object Mod tak, aby figura stworzona w Sculpt Mod nie straciła swoich kształtów po rzeźbieniu.
Zazwyczaj jak utworzę kulę, zacznę w niej rzeźbić, a następnie przełączę na Object Mod wraca do swojej podstawowej formy (zwyczajniej, niewyrzeźbionej kuli)
Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. 🙂

Pewnie rzeźbisz z modyfikatorem Multires, w którym nie masz zaznaczonych checkboxów pozwalających oglądać rzeźbę w Trybie Obiektowym. Gdy wyrzeźbisz gęstą siatkę bez tego modyfikatora, wszystko powinno być dokładnie tak samo w obu trybach. W przypadku, gdy masz modyfikator, w Trybie Rzeźbienia może on wyświetlać inaczej mesh, a w Trybie Obiektowym inaczej – ma to sens dla bardzo skomplikowanych modeli.

Uzupełniam poprzedni komentarz. Jak nie ma niczego, to bez łaski, Wykopałem w internecie miejsce gdzie można pobrać tą wtyczkę i zainstalowałem ją sobie na 2.63a. Żeby było śmieszniej to zainstalowałem ją również na testowej wersji 2.64 build 2.

Ja mam akurat wersję blendera 2.63 i nie dość, że nie tam tej wtyczki, to jeszcze nie ma niczego do wczytywania w panelu narzędzi. W ogóle nie ma nic.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *