UV unwrap – rozwijanie siatki obiektów

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Proste rozwijanie siatki w edytorze UV.
Rozwijanie siatki obiektów trójwymiarowych może być skomplikowane. Aby zrobić to odpowiednio, w Blenderze istnieje kilka sposobów na optymalne rozwinięcie siatki, a w tym materiale pokazuję jak można ten temat zacząć.
Polski Kurs Blendera – UV unwrap – rozwijanie siatki obiektów

Wasze przemyślenia

Chodzi mi o punkty wspólne, bo widzę że jest tu też opcja do łączenia wszystkich zaznaczonych punktów, co mnie zdziwiło.

Ale jak? Mogę zaznaczyć punkty które mnie interesują i użyć jakiejś opcji która złączy tylko punkty wspólne? Tak żebym nie musiała szukać pasujących punktów do siebie i łączyć je jeden po drugim.
I przepraszam jeśli denerwuje.

Gdy na rozwiniętej siatce UV klikam na jeden punkt, to zaznaczają mi się jego duplikaty. Nie wiem jak to inaczej nazwać. Jeden punkt na bryle, który na siatce leży w kilku miejscach. Jak można wyłączyć tą opcje?

Wyłącz synchronizację zaznaczenia siatki mesha i siatki UV. Jest w edytorze UV taki przycisk na dole.

mam pytanie odnośnie renderowania. zrobiłam kostkę, pomalowałam ją teksturą, w oknie w którym pracuję ta kostka jest pomalowana teksturą, z kolei po wyrenderowaniu mam nadal szarą kostkę. co robię źle?

w 8:23 wybierasz malowanie tekstur. w blenderze 2.64 i 2.65 nie ma tego przycisku w tym miejscu, moze powedrowalo w inne? 

Zamiast tego przycisku teraz jest małe rozwijane menu z domyślnie wybranym „View” – popatrz tam, powinno być też coś więcej 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *