VSE: podgląd maski i jej jednoczesna edycja

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

W edytorze VSE można stosować maski, to wie każdy. Pokazuję jak można z nimi pracować wykorzystując Podgląd w Edytorze UV.
W materiale wideo przedstawiam prosty sposób na pracę z maskami, które można stosować w Edytorze Sekwencji Wideo. Dzięki takim maskom rośnie znacznie liczba efektów, które możemy wykonać, ale aby z takimi maskami pracować, należy nieco inaczej ustawić sobie obszary robocze w Blenderze. Zapraszam.  
Polski Kurs Blendera: VSE: podgląd maski i jej jednoczesna edycja

Wasze przemyślenia

Mam pytanie. Przerabiałem sobie temat masek wraz z Pana tutorialem i jako przykładowe próbki wideo wybrałem pliki „mov” i „wmv”. Po przemnożeniu maski przez film „mov” obszar poza jej „światłem” był przezroczysty, a robiąc to samo z filmem „wmv” obszar poza maską był czarny. Dlaczego się tak dzieje?
Załączam przy okazji prośbę o tutorial z pracą z maskami w nodach. Prywatnie robię to w Nuke’u i się strasznie męczę (tam jest to rozwiązane genialnie, ale ja nie jestem genialny), jednak kibicuję Blenderowi. Wolałbym wszystko robić w nim, bo wiem, że się da.
P. S.
Co do „mov” i „wmv”, to w normalnej pracy używam oczywiście materiału w postaci sekwencji PNG. Tutaj z lenistwa wybrałem takie pliki, ale ciekawy jestem odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Słusznie robisz, że kibicujesz Blenderowi! Nuke niestety jest nie dla wszystkich, a Blender… tak.
Co do MOV i WMV, to wygląda na to, że w MOV masz po prostu kanał z przezroczystością. Mnożąc przez przezroczystość uzyskałeś obraz przezroczysty, a WMV nie obsługuje tego i zamiast tego mnożyłeś przez czarny, czyli przez zero. Dlatego dostałeś znowu zero.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *