Wstawianie nowych obiektów

W materiale wideo przedstawiam sposoby na wstawienie nowych obiektów, omawiając prawie wszystkie elementy, które można dodać do pliku w Blenderze – oczywiście obiekty w 3d (włącznie z niektórymi wtyczkami!), nody, paski VSE i inne rzeczy. Materiał ten jest dla początkujących, ale możliwe, że zaawansowani znajdą w nim coś dla siebie – nie każdy przecież wstawiał wszystkie możliwe obiekty z wtyczek takich jak Extra Objects, Archimesh, Masonry czy innych. Polecam, ponieważ opowiadam o rzeczach, o których nie mówiłem nigdy wcześniej, w żadnym poradniku z wcześniejszej serii. Opowieść z racji wielkości materiału jest niestety mniej precyzyjna i po niektórych opcjach dodawanych obiektów, a zwłaszcza wtyczek prześlizguję się tylko pobieżnie. Każda z prezentowanych tutaj wtyczek wymaga osobnego poradnika, tak aby w pełni dało się zrozumieć jej bogactwo i wielość zastosowań. Nie wiem, czy kiedykolwiek zdążę zrobić o tym poradniki, więc postanowiłem teraz o niektórych ciekawszych wtyczkach wspomnieć przynajmniej zgrubnie. Wtyczki te są preinstalowane z pełną wersją Blendera, którą na swoim komputerze kompiluję sam. Jest to jednak pełna kompilacja w takich samych ustawieniach, jakie możecie pobrać ze strony głównej, co opisałem w poradniku na temat pobierania Blendera. Zapraszam do oglądania!

Spis treści:

  • 02:32 Plane
    • (UV 4:19), romb: 01:13:18, prostokąt: 01:13:34
  • 04:43 Cube (UV 4:47)
  • 04:57 UVSphere
    • (UV 5:00), opcje: 7:31
  • 05:10 ICOSphere
    • (UV 5:12, opcje: 8:28)
  • 05:16 Suzanne
    • (UV 5:18, dodanie: 17:07, fotki: 17:17)
  • 05:33 Circle
    • (kwadrat i wielokąty 6:00), wypełnienie Ngon: 6:27, TriangleFan: 6:38
  • 06:55 Widok siatki obiektów
  • 08:56 Cylinder (moneta 9:05)
  • 09:38 Cone (Stożek)
  • 10:23 Torus
    • (skalowanie: 11:58) Twisted: 41:12
  • 13:01 Położenie plików z zapisanymi presetami
  • 15:22 Grid
    • (liczba podziałów: 15:50)
  • 17:45 ••• z wtyczek/addonów (włączanie: 18:15)
  • 19:58 Bolt – śruba/wkręt (nakrętka: 20:12)
  • 21:35 Geodesic Dome (bryły krzywoliniowe)
  • 22:55 Rock generator (skały i kamienie),
    • ocean: 23:41,
    • asteroidy: 23:50,
    • dodane modyfikatory 24:26
  • 25:39 Extra Objects:
      • single vert 25:49,
      • mirrored: 26:17,
      • round Cube 26:54,
      • topologia: 27:28,
      • opcje: 25:55
    • 28:40 Z Surface – Math Function F(x,y)
    • 33:10 XYZ Surface – Math Function F(XYZ(u,v)),
      • Moebius 33:38, inne zaraz potem
    • 34:56 Pipe Joints – połączenia rur
    • 36:17 Regular Solids + bryły foremne
    • 38:47 Trójkąt prostokątny/równoboczny+podziały
    • 39:53 Gears – koła zębate+opcje, (z krzywej: 01:13:52)
    • 42:49 Torus knots – węzeł (z krzywej: 01:14:04)
    • 43:48 Discombobulator
    • 45:38 Diamenty, inny: 46:00, gem: 46:18
    • 46:51 Beam Builder – szyny, przekroje C, I, L, T, itp.
    • 48:13 Wall Factory – mury zamków, schody, okna
    • 53:31 Simple Star, (z krzywej: 01:13:41)
    • 53:44 Step Pyramid, inne ciekawe obiekty:
      • HoneyComb: 54:02,
      • Siatka: 54:19,
      • Czajnik: 54:35,
      • Łyżka: 55:05,
      • Menger: 55:37
  • 58:08 Import Images As Planes (reference: 01:08:12)
  • 59:28 Krzywe,
    • NURBS: 59:56,
    • Circle: 01:00:00,
    • ozdoby 01:14:28,
    • Path: 01:00:52,
    • Surfaces 2d: 01:01:16
  • 01:02:32 MetaBall (przyczyna sklejania się: 01:03:17)
  • 01:04:53 Tekst + zmiana czcionki 01:05:00
  • 01:05:37 Grease Pencil, vert, stroke, monkey
  • 01:06:09 Armature,
  • Lattice: 01:06:17,
  • Empty: 01:07:08
  • 01:09:02 Światła, różne typy, Lightprobe: 1:09:52
  • 01:10:06 Kamera + aktywna,
  • Speaker: 01:10:37
  • 01:10:55 Pola siłowe (bardzo ogólnie)
  • 01:11:26 Collection Instances
  • 01:12:56 Dodawanie różnych krzywych +opcje/przykłady
  • 01:15:00 Drzewa, sapling, Archimesh: 01:17:54
  • 01:20:27 Import, Link, Append: wstawianie z innych plików
Wstawianie nowych obiektów (Polski Kurs Blendera)

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *