Zastosowania: tworzenie materiału gruszki

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Kto lubi gruszki?
Niby za oknem zima, ale mając Blendera możemy wyczarować sobie kwiaty, soczyste owoce lub piękną letnią pogodę. Tym razem pokazuję jak zrobić ładny materiał gruszki, której model już posiadamy, korzystając dodatkowo z kilku zdjęć tego owocu. Ten poradnik pokazuje nowy sposób malowania tekstur – który kiedyś znany i opisany w Kursie był jako Projection Paint. Sam poradnik nie jest typowym „kursowym” poradnikiem, lecz wyjaśnieniem, jak należało zrobić zadanie, które dałem swoim biednym studentom. Otrzymali oni gruszkę w sensie modelu, oświetlenia, ustawień renderowania, nodów, itp. Jedyne, co należało, to stworzyć dla tej gruszki materiał. Dołączone były zdjęcia zielonej, eleganckiej gruszki, które można było wykorzystać. Dobrym, prostym sposobem na zrobienie takiego dedykowanego materiału dla Gruszki jest właśnie malowanie projekcyjne, które wyjaśniłem na wykładach i pokazałem chyba nawet więcej razy niż robię to normalnie (przynajmniej jeżeli chodzi o obecny rocznik). Tak czy inaczej, większość studentów została w tym zadaniu zwyczajnie pokonana przez – jakby nie było – gruszkę, która jest owocem dość głupawym i niezmiernie mało inteligentnym. Możliwe, że to zadanie było zbyt proste, i dlatego większość studentów poległa, nie wiem, chociaż musiałem to oceniać… Niestety. Gratuluję tym, którzy wybrnęli z tego prostego zadania obronną ręką, a resztę zapraszam do obejrzenia sposobu w jaki ja osobiście zrobiłbym to zadanie. Oczywiście, jest to jedna z metod, a sprawdzałem efekt końcowy, obecność map UV, tekstur bitmapowych, itp. Szczegóły są wyjaśnione w filmie.
Polski Kurs Blendera: Zastosowania – teksturowanie projekcyjne gruszki

Wasze przemyślenia

generalnie jestem zachwycony.
Po latach pracy z komercyjnym oprogramoaniem i wkurzaniem sie że kazda firma ma inna licencje.
Postanawiam przejśc na open source !!!!
Jeszce raz dzieki za ta stronke 🙂 POmaga pan ludziom.

czy można z kadś ten plik z gruszka sobie ściagnąć ?
jak tak patrze na tutka to jako egzamin spoko.
Natomiast w robocie i realnym śiecie by nie przeszły chyba UV na teksturze.
bardzo dużo szwow jest , a to zawsze warto zminimalizować.
tyle ze ja patrze z punktu widzenia kogoś kto z mai i maxa i modo na blendera przechodzi i raczej robił obiekty do goier z tad te szwy hehe mi wyszły, bo koderzy za to biją 😉
Generalnie super bardzo mi sie Tutek podobał zajebiscie dobra robota !!!!
Dzieki !!!!

Hmm.. U mnie jakość tekstury (prawie 2000×3000) po jej nałożeniu mocno spada. Jest strasznie rozmyta ;( Jakieś pomysły, proszę?

Przyczyn może być wiele – jedna to skalowanie podczas nakładania, druga to widok renderowany który kolejny raz skaluje, itp, do tego próbkowanie tekstury, kąt pod jakim jest widoczna, itp.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *