Zastosowania UV: mapowanie prostego domku

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Mały domek rozwijamy na siatkę 2d, a następnie malujemy go tworząc teksturę.
Pokazuję, jak można wykorzystać mapowanie UV do rozwinięcia prostego domku zbudowanego z czworokątów i trójkątów; nakładam też na domek teksturę namalowaną wprost w Edytorze UV, wszystko w Blenderze.
Polski Kurs Blendera – UV: mapowanie prostego domku

Wasze przemyślenia

Podczas malowania w trybie 3D (Texture Paint) można zaznaczyć chciane ściany (Face) oraz kliknąć (Face Selection) na prawo 2 ikonka (Sześcianik) od wybrania metody wyświetlania (Method to display/shade) – wtedy malujemy tylko i wyłącznie po ściankach zaznaczonych 🙂

Mam wrażenie, że trochę dziwnie o tym myślisz. Siatka UV to informacja o współrzędnych tekstury. W materiale możesz mieć wiele tekstur – każda może mieć własną siatkę. Ich nakładanie się na siebie jest oczywiste, pożądane i nie ma z tym problemów. Cała sztuka zrobić odpowiednio mapowanie UV, oraz dopasować do siebie tekstury.

W tutorialu powiedziane jest, żeby unikać nakładania na siebie siatek uv. Mam pytanie, czy siatki z dwóch różnych materiałów ale tego samego obiektu, również nie powinny się nakładać, czy też wtedy jest to dopuszczalne? Bo jeśli nie, to trzeba by zgromadzić więcej tekstur nawet takich samych dla jednego obiektu i załóżmy każdej jednakowo wyglądającej ścianie przypisywać osobną teksturę. Wtedy jest pewność, że siatki się nie nałożą na teksturze.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *