Zaznaczanie – tryb obiektowy

Zaznaczanie to jedna z tych czynności, które robimy nieprzerwanie podczas pracy w Blenderze. Omawiam w tym poradniku jak się zaznacza, ale nie tylko w tych prostych przypadkach, ale także w bardziej skomplikowanych, gdzie istnieją zależności lub podobieństwa pomiędzy zaznaczanymi obiektami. Można zaznaczać na wiele sposobów. Warto je wszystkie poznać, aby zwiększyć swoje możliwości efektywnej pracy w Blenderze. W tym poradniku znajdziesz omówienie zaznaczania w Trybie Obiektowym. Tryb edycji oferuje jeszcze więcej możliwości, ale o tym będzie w innym poradniku. Zapraszam do oglądania!

Spis treści:

  • 02:18 Zaznaczanie proste
    • Box 03:00
    • Circle 04:30
    • Lasso 06:32
  • 09:00 Klawisz zmiany typu zaznaczania i różnice pomiędzy lewym i prawym klawiszem myszy przy zaznaczaniu
  • 10:10 Select All (wszystko)
    • None 10:20 (nic)
    • Invert 10:33 (odwróć)
  • 11:06 Select by Type (zaznacz wg. typu)
  • 11:42 Select Active Camera (zaznacz aktywną kamerę)
  • 12:08 Mirror Selection (lustrzane zaznaczenie)
  • 13:14 Select Random (zaznacz losowo),
    • zaznacz określony % zaznaczenia 14:17
  • 15:23 Select More/Less (mniej/więcej)
    • w Trybie Edycji 15:52
  • 18:07 Select Parent (także 19:00),
    • Select Children 18:16
  • 19:14 Select Extend Parent/Child
  • 19:47 Select Grouped:
    • Shift+G 20:03,
    • Parent 20:09,
    • Siblings 20:20,
    • Children 21:18,
    • Immediate Children 21:07,
    • Type 21:38,
    • Collection 22:39,
    • Hook 24:22,
    • Pass 25:13,
    • Color 27:21,
    • Light Type 28:09
  • 28:58 Select Linked,
    • Instanced Collection 29:51,
    • Object Data 30:53-32:16,
    • wymiana siatki mesha w obiekcie 31:40,
    • linkowanie materiału 33:05,
    • Select Linked Material 33:08
  • 33:40 Select Pattern
 
Zaznaczanie: Tryb Obiektowy (Polski Kurs Blendera)

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *